شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
محکومیت اهانت به قرآن در سوئد

حوزه/در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و سپس در دانمارک، اعتراض ها جهانی شد. برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را آتش زد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه ۱۹ جولای اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است. در همین حال، برخی رسانه‌ها گزارش دادند: سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند.

همچنین برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعارهای «لااله الا الله» و «محمد رسول الله» به فرد موهن، پاسخ دادند.

«سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. پس از آن، دستگاه قضایی عراق حکم جلب این شهروند سوئدی عراقی تبار را صادر کرد و وزارت خارجه عراق از دولت سوئد خواست تا فرد هتاک به قرآن کریم را جهت محاکمه به این کشور تحویل دهد.

دفتر نخست‌وزیری عراق، پیشتر به استکهلم هشدار داده بود که در صورت اهانت مجدد به قرآن کریم در تجمع ضد اسلامی امروز، روابطش با سوئد را قطع می‌کند.

در پی علنی شدن مجوز جدید پلیس سوئد برای برگزاری یک تجمع ضد اسلامی جدید با وجود خشم و انزجاری عمومی در جهان و با پنهان‌کاری پلیس سوئد درباره قصد سازمان‌دهندگان این تجمع، پلیس استکهلم به خبرگزاری فرانسه گفت که برای یک «تجمع عمومی» در بیرون سفارت عراق مجوز صادر کرده است اما از ارائه اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های معترضان خودداری کرد.

خبرگزاری رسمی سوئد (TT)، مدعی شد سازمان‌دهندگان این تجمع در درخواستی که به پلیس ارائه کرده‌اند، ابلاغ کردند، قصد سوزاندن کتاب قرآن و پرچم عراق را دارند و همان افرادی که در تجمع ماه گذشته شرکت داشتند، قصد راه‌اندازی این تجمع جدید را دارند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که از پلیس سوئد خواسته تا نامه درخواست این افراد در اختیار این رسانه قرار دهد، اما این درخواست، پاسخ داده نشد. پلیس سوئد برای تبرئه کردن خود از سرزنش‌ها و خشم عمومی بابت صدور مجوز برای هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمان‌ها ادعا می‌کند که فقط برای تجمع‌های عمومی و نه اتفاقاتی که در طی آن رخ می‌دهد، مجوز صادر می‌کند.

این گزارش می افزاید، بررسی آثار و نوشته های غربیان درباره اسلام از قرون وسطی تابه حال نشان از عناد با پیامبر اسلام (ص) و قرآن دارد. هتک حرمت قرآن و عکس العمل تند و خودجوش مسلمانان جهان در برابر این اهانت گستاخانه، یک بار دیگر بیداری و هوشیاری مسلمانان و غیرت دینی آنان را نشان داد.

قرآن تصدیق کننده ادیان و کتب اسمانی

نَزَّلَ عَلَیک اَلْکتٰابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِمٰا بَینَ یدَیهِ وَ اَنْزَلَ اَلتَّوْرٰاهَ وَ اَلْاِنْجِیلَ (ال عمران: ایه ۳)

(همان کسی که) کتاب را بحق بر تو نازل کرد، که با نشانه های کتب پیشین، منطبق است؛ و(تورات) و(انجیل) را.

یا اَیهَا الَّذِینَ اُوتُوا الْکتابَ امِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَکمْ مِنْ قَبْلِ اَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلی اَدْبارِها اَوْ نَلْعَنَهُمْ کما لَعَنَّا اَصْحابَ السَّبْتِ وَ کانَ اَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولا (نساء: ایه ۴۷)

ای مردمی که کتاب آسمانی بر شما نازل شده است، به چیزی که نازل کرده ایم و تصدیق کننده تورات و انجیل شماست ایمان بیاورید. پیش از انکه اثار صورتها را محو کنیم و انها را به پشت برگردانیم یا ایشان را لعنت کنیم چنان که اصحاب سبت را لعنت کردیم و امر خداوند شدنی است.

وَ امِنُوا بِمٰا اَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِمٰا مَعَکمْ وَ لاٰ تَکونُوا اَوَّلَ کٰافِرٍ بِهِ وَ لاٰ تَشْتَرُوا بِایٰاتِی ثَمَناً قَلِیلاً وَ اِیٰای فَاتَّقُونِ (بقره - ایه ۴۱)

و به آنچه نازل کرده ام [قران] ایمان بیاورید! که نشانه های ان، با انچه در کتابهای شماست، مطابقت دارد؛ و نخستین کافر به ان نباشید! و ایات مرا به بهای ناچیزی نفروشید! (و به خاطر درامد مختصری، نشانه های قرآن و پیامبر اسلام را، که در کتب شما موجود است، پنهان نکنید!) و تنها از من(و مخالفت دستورهایم) بترسید(نه از مردم)!

وَ لَمّٰا جٰاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اَللّٰهِ مُصَدِّقٌ لِمٰا مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِیقٌ مِنَ اَلَّذِینَ اُوتُوا اَلْکتٰابَ کتٰابَ اَللّٰهِ وَرٰاءَ ظُهُورِهِمْ کاَنَّهُمْ لاٰ یعْلَمُونَ (بقره - ایه ۱۰۱)

و هنگامی که فرستاده ای از سوی خدا به سراغشان امد، و با نشانه هایی که نزد انها بود مطابقت داشت، جمعی از انان که به انها کتاب(اسمانی) داده شده بود، کتاب خدا را پشت سر افکندند؛ گویی هیچ از ان خبر ندارند!!

توهین به قرآن توهین به همه کتب ادیان

بیانیه رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، علما و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی

همچنین مراجع عظام تقلید و علمای دینی، چهره های سیاسی ایرانی و غیرایرانی از مسلمان و غیرمسلمان، نهادهای دولتی و غیردولتی، در سخنرانی، بیانیه یا پیام های جداگانه ای این اقدام را محکوم کردند. در تهران نیز مقابل سفارت سوئد شاهد تجمع معترضان از اقشار و گروه های مختلف بود.

پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد

اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علمای اسلام است

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.

وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه

آیت الله العظمی مکارم در واکنش به اهانت به قرآن کریم:

همه ادیان و مذاهب و نهادهای بین المللی اهانت به ساحت قرآن را محکوم کنند

بسم الله الرحمن الرحیم

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا

بار دیگر کردارِ زشتِ توهین به مقدسات مسلمانان با سوزاندن قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی تکرار گردید و همچون گذشته با نام آزادی بیان و با مجوز رسمی دولتی که در قلمرو آن مسلمانان زندگی می‌کنند به وقوع پیوست.

نتیجه چنین نمایش ننگینی، اطمینان به دوگانگی معیارهای کشورهای غربی در دفاع از آزادی و احترام به مقدسات همنوعان و دروغگویی آنان در رعایت حقوق مسلمانان است که چگونه حقوق نزدیک به دو میلیارد مسلمان توسط تعدادی اندک و با حمایت دولتی کوچک پایمال می شود و مدعیان آن دم برنمی‌آورند؟

مسلما با چنین کارهای سخیف و زشتی نه تنها آسیبی به ساحت مقدس قرآن کریم و دین نورانی اسلام وارد نمی‌شود، که بر ابراز ارادت مسلمانان به این کتاب آسمانی افزوده، اتحاد آنان را در مقابل دشمنان اسلام، پایدارتر و منسجم تر می سازد و قلوب انسان های پاک و پی جوی حقیقت را به آشنایی با اسلام متوجه می نماید.

همین هراس، از رشد و گسترش اسلام در میان جوامع انسانی است که این بیچارگان را به چنین کارهایی واداشته است.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، از بزرگان همه ادیان و مذاهب و نهادهای بین المللی خواستارمتا این حرکت را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی تلاش جدی نمایند و از مسئولین کشورهایی که فضای اینگونه جسارت‌ها را مهیا می‌کنند، می‌خواهم با احترام به حقوق مسلمانان و همه ادیان و التزام به قوانین انسانی، عاملان این کردار زشت را مواخذه نمایند والا طولی نخواهد کشید که دود این اعمال در چشم خود آن‌ها خواهد رفت و در آن هنگام دیگر فرصتی برای چاره جویی نخواهد بود.

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی اهانت به قرآن را محکوم کردند

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای اهانت به ساحت قدسی کلام الله مجید را محکوم کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز دنیای استکبار بیش از هر زمان دیگری مشغول اسلام‌ستیزی است و به گمان خود با اهانت به مقدسات می‌تواند به مقصود خود دست بیابد و در این بین سازمان های مدعی آزادی و حقوق بشری با سکوت خود فضا را برای این جریان فراهم‌ می‌کنند. سران کشورهای اسلامی و مردم مسلمان به هر نحو ممکن باید انزجار خود را نسبت به اهانت قرآن کریم اعلام بدارند.

شکی نیست که امروز مردم با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو هستند، اما در این بین نباید مسائل فرهنگی کشور به فراموشی سپرده شود. انسان تأسف می‌خورد از اینکه عده‌ای نسبت به مسائل ضد فرهنگی تذکر می‌دهند ولی متولی فرهنگ به راحتی افراد را متهم می‌کند که اینها می خواهند جامعه‌ را دو قطبی کنند.

عده‌ای می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که متدینین با شادی مخالف هستند در حالی که اینگونه نیست مردم به تفریحات سالم احتیاج دارند و این وظیفه متولیان فرهنگی کشور است‌ که زمینه‌های این امر را فراهم کنند، البته شادی مردم زمانی محقق می شود که مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها حل شود.

ما وظیفه داریم از اصل نظام و انقلاب و رهبری دفاع کنیم، ولی نباید توجیه گر عمل اشتباه فلان مسئول باشیم، بله! هر کسی به مردم و نظام و انقلاب صادقانه خدمت کرد باید حمایت شود هیچ کس حق ندارد مردم را ناامید کند، امروز باید همه با هم وحدت داشته باشند، اختلاف بسیار مضر است و در این میان وظیفه ما طلبه‌ها سنگین است ما باید در کنار مردم باشیم و رنج آنها را بفهمیم. بنده به عنوان یک طلبه در حوزه علمیه قم باید عرض کنم از شما می خواهم به مردم اطلاع‌رسانی کنید ما مشکلات آنها را تا حد ممکن اطلاع‌رسانی می‌کنیم و تذکر می‌دهیم و خودمان هم این مشکلات را درک می‌کنیم.

آیت الله العظمی جوادی آملی:

با قرآن نمی شود مبارزه کرد

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: خیال نکنید اگر قرآن را بسوزانید می توانید برنامه های آن را کم کنید، اینچنین نیست، قرآن و غدیر برای همیشه زنده است؛ اگر کسی دهن کجی کرده درباره ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام، یا به حرم امن قرآن کریم، باید بداند که این ندا، ندای جهانیست، که قرآن و اهلبیت مرگ پذیر نیستند!

حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز همزمان با ایام عید سعید غدیر، در جلسه درس اخلاق هفتگی که با موضوع غدیر به صورت مجازی برگزار گردید اظهار داشتند: جریان غدیر از جریان های حساس تاریخ اسلامی است؛ در قرآن کریم اگر «یوم» یا «یوم عظیم» آمده، غالب به روز قیامت اختصاص دارد، اما در بعضی موارد مربوط به حوادث مهم دنیایی است که یکی از آنها در آیات ابتدایی سوره مائده آمده است که خداوند فرمود: (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی)؛ این الیوم، خبر از حادثه ای مهم می دهد که می فرماید اکمال دین در امروز اتفاق افتاد و آن بیان مسئله ولایت و امامت و خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام است.

ایشان بیان داشتند: دشمنان و منافقان می گفتند که با رحلت پیامبر اسلام، بساط دین نیز برچیده خواهد شد چون دین، «ابتر» است؛ اما در روز غدیر و نصب امامت امیرالمومنین علیه السلام، «کوثر» بودن دین روشن شد که فرمود امروز دین کامل شد (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ).

معظم له اظهار داشتند: همانطور که در دین، نه نقص علمی و عملی وجود داشته و نه مرگ پذیر است، همینطور اهلبیت عصمت و طهارت نیز نقص علمی و عملی ندارند و مرگ پذیر نیستند، این ذوات مقدس دائم هستند و مظهر هو الدائم اند، اینکه در سخنان اهلبیت علیهم السلام آمده که آب زندگانی ما اهل بیت هستیم به همین معناست؛ نام علی و نام حسین علیهم السلام، در سراسر عالم زنده هستند.

ایشان اظهار داشتند: در کتاب تمام نهج البلاغه آمده که امیرالمومنین می فرماید «أیُّهَا النَّاسُ! خُذُوهَا عَنْ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ: «إِنَّهُ یَمُوتُ مَنْ مَاتَ مِنَّا وَ لَیْسَ بِمَیِّت...» خوب گوش کنید به آنچه پیامبر گرامی اسلام فرمود که : ما مرگ پذیر نیستیم؛ دین، مرگ پذیر نیست؛ خیال نکنید اگر قرآن را بسوزانید می توانید برنامه های آن را کم کنید، اینچنین نیست، قرآن و غدیر برای همیشه زنده است؛ اگر کسی دهن کجی کرده درباره ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام، یا به حرم امن قرآن کریم، باید بداند که این ندا، ندای جهانیست، که قرآن و اهلبیت مرگ پذیر نیستند!

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه با قرآن نمی شود مبارزه کرد، بیان داشتند: خداوند در قرآن کریم در مورد عاقبت کسانی که به حرم امن الهی، هتک کردند، فرموده است : (وَأَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْرًا أَبَابِیلَ * تَرْمِیهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ * فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَأْکُولٍ) لذا دولتی که اجازه داده است به حرم امن قرآن کریم اهانت شود، و آن نامرد مردی که خود را مجاز به اهانت به حرم امن الهی دانسته و از این کار خود توبه نکرد و بر نگشت، باید بداند که (فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَأْکُول) در راه است، عاقبتش مانند کاه نیم خورده حیوانی است که متلاشی خواهد شد.

ایشان اظهار داشتند: اگر افراد آسایش می خواهند باید آن را در ادب بیابند، باید آن را در آزادی بیابند و نه در رهایی! و فرق است بین آزادی و رهایی، رهایی به دام جهل علمی و جهالت عملی افتادن است و دین آمده تا مردم را از بند جهل علمی و جهالت عملی آزاد کند.

معظم له با بیان اینکه «غدیر برای ابد زنده است» اظهار داشتند: در روز ۱۸ ذی الحجه این دستورات مکرر از طرف خداوند آمد که (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا) یعنی ولایت، مرگ پذیر نیست، لذا قرآن و اهلبیت برای همیشه زنده اند و با انحراف و دهن کجی آسیبی نمی بینند، اینکه خداوند فرمود: (یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ) یعنی دین، دین بازی نیست، اگر نگویی علی جای پیغمبر نشسته است مردم با این دین بازی می کنند، اموی و عباسی و مروانی در راه است، (وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ)، یعنی دینی که خلیفه ندارد، ماندنی نیست، قرآنی که محافظ ندارد، ماندنی نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حجاب و عفاف نیز اشاره کرده و اظهار داشتند: موضوع حجاب و عفاف مساله عمیقی است که خواهران و فرزندان ما باید بدانند هیچ کس مصالح ما را مثل آفریدگار ما نمی داند، «فَإِنَّ اَلشَّعْرَ أَحَدُ اَلْجَمَالَیْنِ»، مو جمال است، چهره جمال است و آن آفریدگاری که مو و چهره زیبا و جمال به ما داد به ما فرمود که این حرم امن شماست، آن را حفظ کنید، ما مثل درخت نیستیم که بعد مدتی خشک شده و بپوسیم، بلکه ما آن مرغ پرواز کننده ایم که با مرگ پرواز می کنیم!

نامه آیت الله سیستانی درخصوص «هتاکی به قرآن در سوئد» به گوترش

متن نامه دفتر آیت الله العظمی سیستانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و احترام

رسانه‌ها گزارش دادند که فردی در سوئد با هدف اهانت به دین حنیف اسلام، به نسخه‌ای از قرآن کریم تعرض کرده و یکی از اوراق آن را سوزانده است.

نظیر چنین رفتار ناپسندی در سال‌های اخیر بارها در کشورهای مختلف رخ داده است اما موضوع قابل توجه این است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد و تحت بهانه آزادی بیان رخ داده است.

در صورتی که مسلماً احترام به آزادی بیان به هیچ وجه صدور مجوز چنین رفتار شرم آوری را که نمود تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است و به ایجاد فضایی مساعد برای ترویج افکار افراطی و اقدامات اشتباه منجر می‌شود، توجیه نمی‌کند.

مرجعیت عالی دینی ضمن محکوم کردن این اقدام، از سازمان ملل می‌خواهد اقدامات مؤثری به منظور جلوگیری از تکرار امثال چنین حوادثی اتخاذ کند و کشورها را به بازنگری در قوانینی وادار کند که اجازه وقوع چنین اقداماتی را می‌دهد.

مرجعیت عالی دینی همچنین به تثبیت ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف و رویکردهای فکری مبتنی بر رعایت حقوق و احترام متقابل بین همه دعوت می‌نماید.

آیت الله العظمی بشیر نجفی:

دولت سوئد از تمامی امت اسلامی عذرخواهی کند

متن بیانیه به شرح زیر است:

ما عمل ننگین یکی از عصیانگران ملعون را که جسارت به کتاب آسمانی خداست، به شدت محکوم می کنیم و آنچه خشم ما را برمی انگیزد، اجازه دادن به چنین اعمالی است که دلیلی بر غضب خداوند بر شما و کسانی است که چنین کردند.

مایه تأسف است که چند روز پیش سفیر کشور شما در عراق را به حضور پذیرفتیم و خواسته های ما از شما احترام به ادیان و مقدسات بود.

همانطور که شما را از نزول غضب الهی هشدار می دهیم، باید به آنچه از جانب خداوند (عزّ و جلّ) آمده است، احترام بگذارید و مراقب احساسات نزدیک به یک میلیارد و نیم مسلمان نسبت به مقدساتشان باشید.

ما از دولت سوئد می خواهیم:

اول: اینکه دولت قبل از اینکه یک فقیه مسلمان اعلام کند کشور شما پناهگاه و لانه دشمنان اسلام و مسلمین است از تمامی امت اسلامی عذرخواهی کند.

ثانیاً: فرد هتاک را که تا کنون سلب تابعیت نشده است به دستگاه عدالت در کشور خود تحویل دهد.

این هشدار و انذار است و آن که انذار شد معذور شد.

آیت الله اعرافی با صدور بیانیه ای:

آتش زدن قرآن توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است/ وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر قرآن سوزی ساکت ننشیند

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب مقدس الهی در سرزمین های اشغالی را به شدت محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَیّ مُنقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ (شعراء آیه۲۲۷ )

یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ(صف آیه ۸)

میخواهند نور خدا را با (دم) دهانهاشان خاموش سازند وخداوند تمام کننده ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

قرآن کریم عظیم‌ترین سرمایه و متقن‌ترین سند حقانیت شریعت مقدس اسلام است. وقتی آیات الهی برای اولین‌بار از زبان پیامبر اکرم (ص) برای مردمان زمانه خود خوانده می‌شد، اشراف قریش و حاکمان جور و ستم که به درستی دریافته بودند اگر دین اسلام که اساس و پایه آن قرآن است پا بگیرید، بساط نظام اشراقی سفیانی و حکمرانی مبتنی بر زر و زور و تزویر جمع می‌گردد، به مردم می‌گفتند وقتی پیامبر خدا آیات الهی را می‌خواند شما دست در گوش خود کنید تا پیام خدا به گوش آنان نرسد یا هو و جنجال کنید و یا مانند آن. اما تاریخ نشان داد که آیات الهی قرآن کریم، تمدنی جهانی ساخت که تاکنون با وجود تمام مخالفت‌های فراعنه طول تاریخ، امروز این حاکمیت قرآن است که پایه‌های ظلم رژیم کودک‌کُش اسرائیل را به لرزه درآورده است.

رفتار اسلام‌ستیزانه و گستاخی آتش زدن آشکار قرآن کریم و چهره کریه صهیونیسم جهانی در پشت این عمل وقیحانه، در فلسطین، سرزمین ادیان آسمانی و کتب الهی و ارض موعود، جان مسلمانان عالم را به آتش کشید و نقطه تاریک دیگری بر دامان مدعیان آزادی و حقوق بشر در جهان بر جای گذاشت. در موقعیتی که جهان با موج عظیمی از اسلام‌گرایی مواجه شده و طبق آمارهای خودشان کتاب مقدس اسلام، پُرفروش‌ترین نسخه مکتوب کشورهای غربی است، دشمنان مسلمانان جهان و ضد آزادی و آزادگی بشر با آتش بغض کینه نسبت به حقیقت الهی، وحشیانه به جنگ با منطق و برهان الهی آمده‌اند. به یقین این جسارت بزرگ که در حقیقت چیزی نیست جز اعتراف به شکست در برابر منطق قرآن و رشادت‌های جوانان جبهه مقاومت، ادامه حرکات شنیع و توهین‌های آشکاری است که در سال‌های اخیر و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت گرفته است.

اگر قرآن کتاب خاموش و بی‌تأثیری است، چرا باید افراد مدعی تمدن و پیشرفت و فرهنگ با آگاهی از هزینه‌ای که باید برای این رفتارهای زشت بدهند، به خود اجازه دهند هتاکانه و بی‌ادبانه و البته حقیرانه و از سر عجز، قرآن کلام وحی را آتش بزنند!؟

بی‌شک تمامی این رفتارها در یک نقشه سیاسی قابل فهم و تفسیر است و آن چیزی نیست جز فرا رسیدن عصر و زمانه رویارویی فرهنگ و اندیشه و تمدن اسلامی با فرهنگ منحط غرب و صهیونیزم جهانی.

انتشار خبر تأسف‌بار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن آن، دل تمام مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا را به درد آورد. یقینا آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم نموده، از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.

بدین ترتیب مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌نماییم و ضمن تشکر از نهادهای دینی همچون جامعةالازهر که متعهدانه و مسئولانه موضع گرفتند، از دیگر نهادهای دینی و عموم مجامع بین‌المللی خواستار اقدام مشابه و برخورد قاطع با اینگونه اقدامات شنیع بوده تا از تکرار آن جلوگیری و عاملان این توهین بزرگ را به پای میز محاکمه بکشانند.

آیت الله فاضل لنکرانی مطرح کرد:

آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه مقدسات

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها در کشور سوئد حادثه‌ای اتفاق افتاد که البته این حادثه تکرار نقشه‌ شومی است که قبلاً در برخی از کشورهای اروپایی نیز به بهانه آزادی واقع گردیده. البته در چند دهه گذشته تجربه نشان داده است هر چه اینها قرآن و مقدسات الهی را هتک ‌کنند توجه بشریت و انسان‌های آزاده و منصف به این کتاب عزیز بیشتر می‌شود.

قطع نظر از این مطلب، اولین نکته‌ باز شدن مشت این کشورها در ادعاهایی است که گوش فلک را کر کرده است، اینها به عنوان آزادی کتابی که آزادی بشر را ترسیم می‌کند، کتابی که قویترین برنامه را برای آزادی بشر ارائه مینماید، کتابی که به انسان می گوید تو فقط و فقط بنده خدا هستی ونباید زیر بار هیچ ظلم وظالمی بروی، چنین کتاب ارزشمندی را آتش می‌زنند، این کجا با آزادی و حقوق بشرسازگاری دارد؟ این کار با هیچیک از موازین و ارزشهای انسانی، اجتماعی، سیاسی، تناسب ندارد.

نکته دوم اینکه به نظر من آتش زدن قرآن وحمایت پلیس سوئد از این شخص که با وقاحت کامل این کار بسیار زشت را انجام داد، شدت عصبانیّت و استیصال کفر در مقابل اسلام را می‌رساند.

نکته سوم آنکه یکی از خصوصیات قرآن مجید اینست که مهیمن بر همه کتب آسمانی است، مهیمن یعنی آنچه تورات، انجیل و زبور دارد قرآن هم دارد. آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه کتاب‌های آسمانی.

معلوم می‌شود شما از کتب آسمانی خودتان هم اطلاع ندارید، آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه مقدسات، نه فقط مقدسات مسلمین، همه مقدسات مسیحیت، یهودیت و ادیان آسمانی. مراجع بزرگ ما، مسئولین و علما همه موضع‌گیری کردند، سازمان ملل هم محکوم کرد اما این محکوم کردن برای ما کافی نیست.

ما از سازمان‌های بین المللی و نهادهای حقوق بشری انتظار داریم که اولاً عاملین این مسئله را به مجازات برسانند و نگذارند چنین مسئله‌ای تکرار شود، این مسئله قلوب تمام مسلمان‌ها را جریحه‌دار کرده، این مسئله موجب اختلاف‌ها، نزاع‌ها و منازعات شدید می‌شود، ان شاء الله هر چه زودتر جبران شود و ما دیگرشاهد چنین عمل وقیحانه‌ای نباشیم.

آیت الله فقیهی: مسبّبان و عاملانِ اهانت به قرآن محاکمه و مجازات شوند

بسم الله الرحمن الرحیم

متن پیام به این شرح است؛

اهانت عدّه‌ای از اشخاص، با اجازه برخی دولت‌هایِ به اصطلاح طرفدار عقلانیت، به مقام اقدس و اعلای کلام خداوند متعال، کتاب صلح و دوستی و عدالت و مساوات، یعنی قرآن کریم؛ خشم و نفرت عالم اسلام و آزادی‌خواهان جهان را بر انگیخته است.

در پشت پرده‌ی این اهانت نابخشودنی، مقاصد سیاسی و معارضه با موج وسیع اسلام‌خواهی و دسیسه‌های عوامل صهیونیسم و مستکبران جهان، قرار دارد.

این عدّه معدود که صدای ادّعای طرفداری دروغین آنها از آزادی اندیشه، گوش فلک را پُر کرده است، در مقابلِ صدای عدالت‌خواهیِ قرآن، پرچم مقابله با عقل و آزادی برافراشته و به مقدّس‌ترین کتابِ دو میلیارد مسلمان، اهانت و جسارت کرده‌ و مایه‌ شرمندگی بشریت شده‌اند.

در مرحله اوّل، باید سازمان‌ها و نهادهای طرفدارِ حقوق بشر و آزادی بیان، سپس علمای اسلام در سرتاسر عالم، و نیز حوزه‌های علمیه، اساتید و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و همه اقشار و اصناف امّت اسلام، هتک حرمت ساحت مقدّس این کتاب بزرگ آسمانی را به شدّت محکوم نمایند و از سران حکومت‌های اسلامی بخواهند که در مقابل این تاریک‌اندیشی و جهل‌پرستی، سفرای این کشور را فراخوانده و مراتب اعتراض شدید نسبت به این عمل ضدّ انسانی را به آنها گوشزد کرده و خواستار محاکمه و مجازات مسبّبان و عاملانِ کار شوند.

بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد

متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد، یک جنایت فرهنگی است. مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند، باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان جهان، درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد.

تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشورهای غربی، نشانه‌ی برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی، در اسلام ستیزی است و غرب، کارنامه سیاهی در اسلام هراسی دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم می‌کند و از سازمان‌های بین المللی اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهد در مجامع بین المللی پیگیر طرح‌های پیشگیرانه برای جرم انگاری اهانت به قرآن و اسلام هراسی باشند.

لازم است قوه قضاییه، وزارت امورخارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر محکومیت گسترده این اقدامات در جهان باشند و پیام اعتراض ملت‌های مسلمان و همچنین مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.

مدیریت قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه:

خدمتگزاران به ساحت مقدس قرآن عزمشان را در گسترش آموزه‌های آن جزم‌تر خواهند کرد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرونَ

می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند.

(سوره صف/ آیه ۸)

عداوت و خصومت دشمنان لجوج و لدود قرآن، دگربار ندای مظلومیت این کتاب روشنی‌بخش را در جهان طنین‌انداز نمود و اهانت وقیحانه شیطان‌صفتان به ساحت قدسی کلام حق توسط کشورهای مدعی آزادی بیان و اندیشه‌های پوچ و واهی، تشت رسوایی آنان را همچون گذشته بر زمین انداخت.

دولت‌هایی که کمترین پرسش پیرامون موضوعات واهی در مورد تاریخ سیاهشان را بر نمی‌تابند، به کتاب مقدس میلیاردها مسلمان جهان به راحتی اهانت می‌کنند و نام آزادی بیان را بر اقدام متحجرانه خود می‌گذارند.

کشورهای غربی که در چند قرن اخیر در حال ستیز و کینه‌توزی همه‌جانبه با دین و آموزه‌های دینی هستند و هم اکنون دچار بحران‌های شدید اخلاقی و هویتی نظیر آمار عجیب زنازادگی، خودکشی، همجنس‌گرایی و … در جوامع خود می‌باشند به کتابی توهین می‌کنند که آموزه‌های راهگشای آن از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون چراغ راه کمال و رستگاری و راه برون‌رفت از مشکلات بشر بوده است.

گرچه این گونه تلاش‌های مذبوحانه نه تنها تأثیری بر کاهش اقبال عمومی به دین اسلام و آموزه‌های قرآنی ندارد، بلکه همانگونه که در این چند روز نیز شاهد بوده‌ایم کشورهای اسلامی به صورت منسجم در تقبیح این عمل زشت و شرم آور به میدان آمده و واکنش نشان دادند و وحدت خود را در مقابل جبهه استکبار جهانی به رخ کشیدند.

مدیریت قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه نیز طبق وظیفه خود این اقدامات رذیلانه را به شدت محکوم کرده و اعلام می‌نماید که خدمتگزاران به ساحت مقدس قرآن کریم در پاسخ به این حرکت ننگین، عزمشان را در گسترش آموزه‌های قرآن کریم جزم تر خواهند کرد و با تلاش دو چندان خود و تربیت نسل جدید قرآنی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بی خرد ضد دین خواهند زد.

بیانیه اداره قرآن و حدیث المصطفی علیه هتاکان به قرآن

متن بیانیه به این شرح است.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِالذِّکْرِ لَمَّا جَاءَهُمْ وَإِنَّهُ لَکِتَابٌ عَزِیزٌ لَایَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنزِیلٌ مِنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ (فصلت ۴۱ و ۴۲)

اقدام رذیلانه، غیر عقلانی، غیر اخلاقی و ضدبشری عده‌ای مزدور و مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد، یک جنایت فرهنگی است و بستر و شرایط لازم برای هتک مقدسات امت اسلامی را فراهم ساخت.

این اقدام دین‌ستیزانه و هنجارشکنانه دشمنان اسلام مخصوصا پس از بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان یعنی ایام حج، بیانگر گسترش روزافزون گرایش به دین اسلام و استیصال دشمنان در مقابل این نور جاودان است.

اداره کل قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه چنگ اندازی بی ثمر با دستان آلوده بر چهره آفتاب تابان قرآن عزیز را محکوم و از اقدام جنایتکارانه هتک حرمت قرآن کریم اعلام انزجار می‌نماید.

قطعا دولت قرآن مستدام است و عالمگیر و تلاش‌های بیهوده بی خردان عالم، خللی در جاودانگی و جهانشمولی آن ایجاد نخواهد کرد.

یرید الجاحدون لیطفئوه ویأبی اللّه إلاّ أن یتمه

بیانیه مشترک جامعةالزهرا و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در محکومیت اهانت به قرآن کریم

جامعةالزهرا علیهاالسلام و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در بیانیه مشترکی اهانت به قرآن کریم را محکوم و آن را نشانه ترس مدعیان آزادی از گسترش اسلام و رواج اسلام خواهی در جهان دانستند.

متن این بیانیه مشترک بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یریدون أن یطفؤا نورالله بافواههم و یأبی الله إلا أن یتمّ نوره و لو کره الکافرون(توبه، ۳۲)

می خواهند نور خدا را با دهان‌های خود خاموش کنند ولی خداوند نمی گذارد و دست برنمی دارد تا آن که نور خدا را به کمال و تمامیت برساند؛ هرچند کافران کراهت داشته باشند.

رفتار اسلام ستیزانه و جسارت بزرگ و نابخشودنی اهانت به قرآن و آتش زدن اوراق کلام وحی توسط مزدوران صهیونیستی سوئدی با هدف نفرت پراکنی و جریحه دار نمودن احساسات مسلمانان و به بهانه آزادی بیان در کشور سوئد، جان مسلمانان عالم، بلکه پیروان همه ادیان آسمانی و انسانهای آزاده دنیا را متألم و متأثر ساخت و بار دیگر مدعیان آزادی و حقوق بشر در جهان را بیشتر رسوا کرد و دست های پشت پرده و توطئه های خبیث صهیونیسم جهانی و جریان استکبار آمریکایی را نه تنها بر علیه اسلام، بلکه بر علیه اندیشه، فرهنگ و آزادی بشر بر ملا نمود.

امروز که دنیا در حال بازگشت به فطرت خویشتن است و جهان با موج عظیمی از تمایل به اسلام و کتاب مقدس قرآن مواجه شده است، این رفتارهای حقیرانه چیزی جز ترس نیست؛ و این طبیعت ترس است که عموماً انسان را به انکار، تمسخر، بی حرمت کردن و امثال این گستاخی ها دعوت می کند؛ اما قرآن کریم و دعوت اسلامی، نوری عالم آراست و به وعده الهی، کفار بدانند این رفتارهای حقیرانه و هرگونه تلاش بر علیه قرآن و مکتب اسلام که به تعبیر قرآن چیزی بیشتر از دمیدن با دهان در مقابل نورعظیم نیست، با اراده حتمی خداوند برای پیروزی دین حق، محکوم به شکست است و این نور الهی همچنان گسترده تر و کامل تر خواهد شد تا همه جهان را فراگرفته و تمام جهانیان از پرتو آن بهره گیرند.

طلاب، اساتید و فرهیختگان جامعة الزهراء علیهاالسلام و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، بدین وسیله انزجار و نفرت خود را نسبت به این عمل شیطانی که لکه ننگ دیگری برای استکبار جهانی در صفحات تاریخ برجای گذاشته، اعلام می کنند و از ملت مسلمان و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و امت پیامبر اسلام(ص) در اقصی نقاط عالم انتظار دارند با این اقدام تأسفبار برخورد قاطعانه نمایند.

بیانیه تشکل های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه علیه هتاکان به قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر شاهد حرکتی سخیف توسط دولت رسوای سوئد بودیم، که باعث انزجار آزادی خواهان عالم شد، و با نمایشی پوشالی آزادی بیان را به نمایش گذاشت.

امروز نه تنها به یک کتاب آسمانی جسارت شده، بلکه در این اتفاق قلب پیروان همه ادیان الهی به درد و رنج آمده است.

این حرکت دور از انسانیت، مطمئنا از ناحیه همه ادیان الهی بی پاسخ نخواهد ماند و همه ی وجدان های بیدار را به پاسخی محکم، به این حرکت ننگین دعوت خواهد کرد و ان شاء الله باعث اتحاد بیش از پیش امت اسلامی و سایر ادیان الهی و استقبال عمیق‌تر آزادی خواهان سراسر جهان، به قرآن کریم خواهد شد.

امروز چشم بستن بر این اقدامات شنیع، از ناحیه همه دولت ها، ادیان، اشخاص و... و. به معنای همدستی با آن است.

بدون شک جریاناتی که پشت این افراد می ایستند یا به آنها اجازه می دهند و آنها را به ادامه اعمالشان سوق می دهند، مستقیم یا غیرمستقیم، پیامدهای منفی ناشی از آن را متحمل خواهند شد.

علیرغم توطئه‌های بی پایان جبهه‌ی مستاصل، درمانده و خفت بار استکبار، دریای خروشان معارف الهی و تلالوی روزافزون اسلام عزیز عالم گیر خواهد شد.

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (سوره الصف آیه ۸)

می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند.

تشکل ها و گروه های حوزه‌های علمیه ضمن اعلام انزجار و محکومیت شدید این حرکت شیطانی و مذبوحانه، و حمایت از آزادی خواهان واقعی در سراسر عالم در قبال این گونه اقدامات شیطنت آمیز، خواستار مواجهه‌ی جدی، قاطعانه، بازدارنده وجرم انگاری توهین به ادیان الهی توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مجامع بین المللی جلوی اهانت به مقدسات مسلمانان را بگیرند

متن بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِأفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نورِه وَ لو کَرِهَ الکافِرون

قرآن سوزی و توهین به مقدسات صدها میلیون مسلمان آن هم در موسم حج و حضور میلیونی حجاج بیت الله الحرام با هدف مبارزه با عقایدمکتبی مسلمانان و نیز علاقمندان به این آیین دل پسند و عقل گرا، سناریویی تنظیم شده از سوی دشمنان قسم خورده دین اسلام و پیام آور آن حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم است.

جسارت‌های مکرر در سال‌های گذشته به قرآن کریم و سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان احترام به عقاید بشر مصداق بارز همراهی با الحادگری و زدودن روحیه توحیدگری در انسان‌هاست.

به کدامین دلیل محکمه پسند پلیس سوئد رسماً اجازه آتش زدن کتاب مقدس دین و مکتبی را صادر می‌کند که معتقدان به آن در کشورهای گوناگون جهان با تأسی به آموزه‌های رحیمانه آن زیستی مسالمت آمیز در بین خود و با سایر ادیان الهی دارند. آموزه‌های قرآن سعادت بشریت را در سایه احترام به عقاید پیروان سایر ادیان برای رسیدن انسان این مخلوق برگزیده خدا به آزادی فردی و اجتماعی نوید می‌دهد و این همان دلیلی است که مستکبران و زیاده خواهان جهانی برای عدم تحقق آن می‌کوشند و با استفاده از ابزار گوناگون از جمله توهین به ارزش‌های مقبول و قابل احترام خداپرستان و اسلام‌خواهان با آن ستیزه می‌کنند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نمایندگی از اعضای محترم خود از مذاهب گوناگون اسلامی در اقصی نقاط این کره خاکی ضمن محکوم نمودن عمل شنیع و غیرانسانی عاملان توهین به قرآن کریم و حامیان گوناگون آنها از دادگاه‌های صالحه بین‌المللی و نهادهای فعال در عرصه بین الملل می خواهد اقدامات لازم قانونی و حقوقی را برای مجازات این افراد و نیز جلوگیری از فعالیت توهین کنندگان به ادیان الهی با قاطعیت انجام دهند.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور:

اهانت به قرآن هرگز نمی تواند ضرر و خسارتی به اسلام وارد کند

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَیٰ

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی. بگو: راهی که خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است (سوره بقره، آیه ۱۲۰)

دنیای امروز شاهد حضور عده ای است که در ظاهر مدعی فرهنگ و تمدن اجتماعی و اخلاقی هستند اما در حقیقت بی فرهنگ ترین ها به شمار می آیند که حتی الفبای فرهنگ و تمدن را نیز نمی شناسند!

همین رفتار منافقانه بی فرهنگان مدعی فرهنگ سبب شده است که هر از چند گاهی خبر کار زشت و ناپسند سوزاندن کتاب فرهنگ زندگی بشر یعنی قرآن کریم به گوش برسد و قلوب همه مسلمانان بلکه همه موحدان را به درد می آورد.

چرا برخی انسان‌ها به جایی می رسند که با وجود اینکه مدعی حقوق بشر و مبارزه با تبعیض نژادی و همه امتیازات غیر عقلانی هستند، اما کتابی آسمانی که همیشه منادی مساوات و برابری و عدالت همه انسان‌ها است و فقط عامل برتری را اخلاق و پاکی می داند را در برابر چشمان جهان بسوزانند!؟

این گونه رفتارها به ما می آموزد که امروز دنیا به رغم پیشرفت های مادی، اما شاهد حرکت های جاهلی و حکایت گر بی فرهنگی و دوری از تمدن است. قرآن سوزی در حقیقت اقدام انسان‌ها به سوزاندن کتاب تمدن انسانی و الهی است!

از این مهم تر باید به این نکته اشاره کرد، که برخی جاهلانه و یا از روی دشمنی این کار را می کنند و دیگران که ادعای حکمرانی بر دنیا را دارند، در مقابل، سکوت مرگباری بر حنجره های آنان حاکم می شود که گویا از آغاز زبانِ گفتنِ حقیقت را نداشته اند!

اما مسلمانان در تاریخ به اثبات رسانده اند که همیشه به سایر ادیان و مذاهب و کتاب‌های مقدس و آسمانی احترام می گذاشتند و با پیروان آنان نیز اهل تعامل و همزیستی بوده اند.

بی شک دست مرموز دشمن و استکبار جهانی در پشت‌پرده این حرکت شوم قرار دارد که برای جبران شکست‌های مکرر خود در برابر اسلام و قرآن این‌بار می خواهد از خود اقتداری نشان دهد اما پر واضح است که این راه بن بست است و هر کسی که راه دشمنی با اسلام را پیموده، در نهایت موجب هلاکت و نابودی خود شده است اما اسلام و قرآن همیشه زنده بوده و خواهد بود و هر روز در حال مشاهده احترام بیشتر مردم دنیا به دین اسلام و قرآن عظیم هستیم.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ضمن محکومیت این حرکت شوم، غیر عقلانی و غیر انسانی اعلام می دارد که همه بدانید این رفتارها هرگز نمی تواند ضرر و خسارتی را به اسلام وارد کند بلکه با گذشت زمان بر قوت اسلام در دنیا خواهد افزود.

به امید آن‌روز که این کارهای دور از تمدن انسانیت موجب فضاحت دشمنان شود و سربلندی را برای اسلام تداوم بخشد.

بیانیه مشترک تولیت‌های آستان‌های مقدس در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ»

بار دیگر در قرقگاه شیطان و در سایه‌ی شوم حمایت استکبار جهانی و در ادامه ستیز سازمان‌یافته و هدفمند با ادیان الهی، گناه نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی با مجوز رسمی کشور سوئد تکرار شد.

توهین به مقدسات دینی و اِعمال رفتارها و مقررات اهانت‌آمیز، در تمام ادیان الهی امری مذموم و غیرقابل تحمل است. ارزش‌های دینی که برخاسته از فطرت الهی و نجات‌بخش بشریت است، همیشه باید مصون از اهانت و دست‌اندازی باقی بماند و تعرض به قرآن کریم، جنایتی است که به موجب آن، به آزادی و حق تفکر و ایمان تجاوز می‌شود و این مسئله، طرف‌های مسئول در کشورهای شاهد این تعرضات را در وضعیت سختی قرار می‌دهد که کاملاً با تعهدات آن‌ها دربرابر آزادی تفکر و ایمان در تعارض، و خارج از قوانین و لوایحی است که آزادی انسان را در ایمان تضمین می‌کند و به حقوق آن احترام می‌گذارد.

این عمل جنون‌آمیز و گستاخانه‌ که در نهایت سفاهت است، در حالی رخ داد که این روزها مسلمانان در حال انجام مناسک حج و بزرگداشت شعائر دینی و اسلامی هستند. مسلمانانی که گرداگرد کعبه طواف و نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند، بیزاری و نفرت خود را از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم ابراز می‌دارند.

تولیت های آستان های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد، همگام با جهان اسلام، هرگونه تعرض به کتاب مقدس مسلمانان جهان و نیز مجوز صدور چنین اقداماتی را تحمل نمی‌کند؛ چراکه توهین به قرآن کریم، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت و همه ارزش‌های الهی‌ است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

در پایان از تمام مسلمانان جهان، به ویژه دولت ها و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان، جوامع، گروه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های اثرگذار مسلمان و غیرمسلمان در تمامی دنیا، خصوصاً در کشورهای غربی می خواهیم در مقابل اقدام خصمانه دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند تا چنین گستاخی‌های کفرآمیز، پاسخ سنگین امت اسلامی را در پی داشته باشد.

تولیت های آستان قدس رضوی علیه السلام، آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام، مسجد مقدس جمکران و سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهانت به قرآن را محکوم کرد

متن بیانیه به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

(إِنَّ هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانَ یَهۡدِی لِلَّتِی هِیَ أَقۡوَمُ وَیُبَشِّرُ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ ٱلَّذِینَ یَعۡمَلُونَ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ أَنَّ لَهُمۡ أَجۡرࣰا کَبِیرࣰا)

[سوره اﻹسراء ۹]

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب: «جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است»

اهانت ضد انسانی و ضد حقوق مللی چند باره به قرآن کریم در کشورهای مدعی احترام به ارزشهای انسانی، آن هم با مجوز مراجع قانونی سوئد و دانمارک برای آتش زدن قرآن کریم، عمق حماقت، رذالت و دنائت عاملان و حامیان این هتاکی و نیز عمق کینه جاهلیت هوشمند مدرن نسبت به اسلام و ادیان توحیدی و نقش هدایت‌گری بی همتای قرآن را آشکارتر ساخت.

ترویج بدترین حرمت شکنی و ارتکاب اعمال ضد اخلاقی و ضد انسانی، تحت عناوین اخلاقی و آزادی بیان و عمل، یکی دیگر از موارد جلوه خوی غیر انسانی استکبار جهانی و حاکمان سلطه‌گر غربی است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر خود لازم می‌داند تا:اولاً: از مواضع حکیمانه و قاطع رهبر فرزانه انقلاب با همه وجود حمایت کرده و از مواضع هوشمندانه امت اسلامی به ویژه مردم دین مدار ایران اسلامی در اعلام انزجار از این قبیل جنایات، قدرشناسی نماید. ثانیاً: اقدام حساب شده و منطقی دولت و ملت عراق را به عنوان یک اقدام نمونه، پاس بدارد. ثالثاً: از تدابیر و اقدام فعال و به هنگام مسئولین وزارت خارجه و نهادها و مراکز فرهنگی کشور قدر دانی نماید. رابعاً: خواهان اشد مجازات برای هتاکان شده، و تداوم این هتاکی را اعلام جنگ علنی دولتهای حامی با اسلام بداند. بنابر این، دولت‌های سوئد و دانمارک نیز باید از عموم مسلمانان و آزادی خواهان جهان، عذرخواهی و در مجازات عاملان، ایفای نقش و اقدام جبران کننده نمایند.

در پایان، ضمن محکومیت قاطع این جنایت، از مسئولین و همه دلسوزان به ویژه گروه‌های مردم نهاد و آزادی خواهان واقعی دنیا، انتظار می‌رود تا با جدیت تمام، پیگیر جرم انگاری اینگونه اقدامات شنیع اشخاص و دولتهای اسلام ستیز و اسلام هراس باشند و همچنین، آزادی‌خواهان جهان را نسبت به عمق چنین فاجعه‌هایی روشن و متحد نموده و دولت های هتاک را مجبور به جبران نمایند.

طراحان این اهانت بدانند که یزیدیان، در غربت کربلا حلقوم فرزند پیامبر خدا را بریدند؛ اما امروز صدای بلند او از حلقوم پیروان مؤمن و بصیرش، در پرتو تمسک به قرآن، بر سر ظالمین دنیا فرود می‌آید.

دعوت آیت الله اعرافی از مردم به شرکت در اعتراض سراسری علیه هتاکان به قرآن/ دولت سوئد منفورترین دولت ها در میان مسلمانان

مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن اهانت مجدد به قرآن کریم از مردم جهت شرکت در اعتراض سراسری علیه هتاکان به این کتاب مقدس دعوت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

در ادامه اهانت های زنجیره ای هدفمند به قرآن کریم و مقدس ترین کتاب الهی هتک مجدد به این کتاب نجات بخش بشریت با مجوز دولت هتاک سوئد مایه خشم مقدس و سراسری مسلمانان و آزادی خواهان جهان و جمهوری اسلامی ایران و حوزه‌های علمیه گشت، ضمن ابراز محکومیت شدید این اقدام ضد اسلامی و آزادی، حوزه‌های علمیه و حوزه علمیه قم موحدان، مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به اعلام موضع قاطع و روشن فرامی‌خواند و از مردم شریف ایران و سوگواران سالار شهیدان ع برای ابراز انزجار و حضور در مراسم اعتراض سراسری پس از نماز جمعه ۳۰ تیرماه دعوت به عمل می آورد.

از دولت های جهان و دولت ها و مجامع علمی و مردمی عالم اسلام و جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع و متناسب با اقدام سخیف دستگاه حاکمه سوئد انتظار می‌رود.

دولت سوئد بداند اکنون از منفورترین دولت ها در میان مسلمانان و جهان اسلام است و همه عالم اسلام از آن متنفر و بر اصلاح مواضع وجبران این اقدام بی شرمانه اصرار دارند.

از مجامع بین‌المللی و سازمان ملل انتظار می‌رود برنامه ای اساسی برای حل این مشکل مهم جهانی بیاندیشند.

امید است مسؤولان محترم جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم اندیشیده، اقدامات جدی و سریع در این زمینه بعمل آورند.

قرآن کریم چشمه زلال معارف الهی و راهبر بشر به سعادت ابدی و لبریز از حکمت های آسمانی و مورد احترام و عشق میلیاردها انسان در طول تاریخ بوده است و هر تعرضی به آستان با شکوه آن به هر بهانه ای، سخیف و سست و محکوم و جنایتی افراطی و بر انگیزاننده نفرت و نا امنی است و همگان در این زمینه مسئولیت دارند.

اکبر پوست چیان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha