یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام سالار سنجری امام‌جمعه چهاردانگه

حجت‌الاسلام سنجری نماز جمعه ایران اسلامی را همانند قیام امام حسین(ع) در راستای مقابله با فساد، ظلم و طواغیت زمان عنوان کرد و گفت: این نماز جمعه چون در بستر انقلاب و نظام عاشورایی اقامه می‌شود، عاشورایی است.

حجت‌الاسلام سالار سنجری امام‌جمعه چهاردانگه استان تهران در گفتگو با خبرگزاری حوزه تقارن عاشورا، نماز جمعه و سالگرد برپایی نخستین نماز جمعه در کشور را گرامی داشت و تقارن نماز جمعه و عاشورا را یک تقارن ماهوی و واقعی توصیف کرد و گفت: نماز جمعه خود را با عاشورا معرفی می‌کند چون عاشورا نقطه عطف اسلام واقعی و احیای اسلام واقعی است.

وی افزود: بزرگترین حادثه‌ای که در طول تاریخ اسلام است؛ تمام تلاش‌های پیامبر در طول نبوت خود و زحماتی که قبل از امام حسین (علیه السلام) در این راستا کشیده شده بود در حال به محاق رفتن بود؛ اینجا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با یک اقدام به موقع و انقلابی اسلام را احیا کرد؛ نماز جمعه عاشورایی نیز باید همین خاصیت را داشته باشد.

امام جمعه چهاردانگه دو ویژگی عاشورا را فساد ستیزی و پنجه در انداختن در پنجه طاغوت‌های زمان و دوم تکیه بر خداوند متعال عنوان کرد ابراز داشت: نماز جمعه عاشورایی که در بستر انقلاب اسلامی با قرائت امامین انقلاب اداره می‌شود، هم ظلم ستیز است و هم از مسیر حق خارج نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سنجری تصریح کرد: نماز جمعه عاشورایی فساد، ظلم، استکبار ستیزی را رها نمی‌کند و با قطع امید از هر قدرت غیر الهی ممحض در بیان قدرت الهی است؛ این عاشورای امام حسین (علیه السلام) است؛ ایشان از همه قدرت‌های مادی و غیبی غیر از الله منصرف بود؛ حرکتشان هم همین حرکت بود.

وی عاشورا را ابتلای جامعه در سطح حاکمیت توصیف کرد و گفت: امام حسین (علیه السلام) در ابتدای حرکت تا رسیدن به گودی قتلگاه بحث جزئیات نیست؛ اباعبدالله می‌فرماید این معلول‌هایی است که در بستر جامعه می‌بینیم، بلکه شیطان بزرگ حاکمیتی است که این‌ها را تولید می‌کند؛ این‌ها معلول و آن علت است.

امام جمعه چهاردانگه افزود: نماز جمعه‌ای که در بستر انقلاب اسلامی خوانده می‌شود با همه فسادها و فحشاها، طواغیت و مستکبرین عالم و شیطان بزرگ مبارزه می‌کند که مصداق امروز آن آمریکا، انگلیس و اسرائیل است؛ این نماز جمعه تریبون انقلاب و مردم است، ازاین‌رو عاشورایی است؛ نماز جمعه عاشورایی است چون در بستر انقلاب و نظام عاشورایی اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام سنجری در پایان ابراز امیدواری کرد: رسالت عاشورایی سیدالشهدا (علیه السلام) که از پس قرون طولانی امروز به همت امام راحل و رهبر معظم انقلاب در اختیار جامعه، مردم و امت اسلامی و خادمان و کارگزاران این مردم و نظام قرار گرفته است به بهترین شکل پیش برود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha