یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل

حجت‌الاسلام روحانی ائمه جمعه را از سهل‌انگاری درباره بیان مشکلات جامعه بر حذر داشت و گفت: ائمه جمعه مانند امام حسین (علیه السلام) در هر شرایطی باید حقایق جامعه را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفتگو با خبرگزاری حوزه با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) و گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه‌ای عاشورایی است که با روحیه، سَبک، ویژگی و کیفیتی باشد که سیدالشهدا (علیه السلام) برای تبیین شرایط و ناهمواری‌های جامعه اسلامی انجام داد.

امام جمعه بابل افزود: نباید درباره شرایط، نگرانی‌ها، گله‌ها یا اموری که هست سهل‌انگاری و مصلحت یابی شود و از کنار برخی مسائل بگذریم بلکه وظیفه امام جمعه این است که مانند سید الشهدا هر چند با مشکلاتی مواجه شود، حق اقامه نماز جمعه که تبیین حقایق موجود در جامعه هست را انجام دهد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: تبیین می‌تواند برای مخاطبان نماز جمعه یا از طریق رسانه برای کشور باشد؛ در این زمینه نباید خوفی وجود داشته باشد و امام جمعه باید به صورت صحیح و کامل به این وظیفه خود عمل کند.

وی با اشاره به قیام سیدالشهدا (علیه السلام) که به منظور اقامه دین و سنت نبوی و تبلور ارزش‌های دینی تصریح کرد: وظیفه نماز جمعه نیز همین است که در احیاگری ارزش‌های جامعه که رو به افول گذاشته‌اند بکوشد؛ سنت نبوی را در جامعه گسترش دهد؛ تحکیم ارزش‌ها و معارف دینی نیز به صورت پاره پاره نباشد که بعضی را تقویت و به برخی بی‌توجهی کند.

امام جمعه بابل مصلحت‌یابی ائمه جمعه را دور از شأن نماز جمعه توصیف و تصریح کرد: وظیفه امام جمعه حرکت در مسیر امام حسین (علیه السلام) دور از مصلحت‌یابی است؛ حقایق و مسائل موجود در جامعه باید در نماز جمعه مطرح شود؛ تا مردم با حقایق آشنا شوند زمینه آرامش قلوب مردم فراهم شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha