شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مراسم بزرگداشت مادر شهید ابراهیمی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: اگر شهید ابراهیمی در عرصه تبلیغ در یک کشور خارجی به درجه رفیع شهادت می‌رسد، حاصل تربیت در یک خانواده انقلابی و مادری اهل صبر و بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز مراسم یادبود بانو انسیه روان بد، مادر شهید حجت الاسلام محمد حسن ابراهیمی و همسر مرحوم شیخ حسین ابراهیمی با حضور اقشار مختلف مردم و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و همچنین نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، سخنران این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و مادران شهدا، اظهار داشت: اگر شهید ابراهیمی در عرصه تبلیغ در یک کشور خارجی به درجه رفیع شهادت می‌رسد، حاصل تربیت در یک خانواده انقلابی و مادری اهل صبر و بصیرت است.

وی افزود: مرحوم حاجیه خانم انسیه روان بد، فرزند مرحوم حاج شیخ عباس روان بد و از خانواده خدوم و شناحته شده منطقه دشتی بود و این خاندان کانون حضور علما و ملجا فامیل و محرومین منطقه و همچنین محل رجوع مردم و روحانیون تبلیغی در منطقه دشتی و تنگستان استان بوشهر بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، خاطرنشان کرد: بانو انسیه روان بد، از همان دوران کودکی در کنار والدین توفیق بزرگ میزبانی و اکرام مردم را داشت و بعد از ازدواج به همراه همسرش عالم ربانی حجت الاسلام حاج شیخ حسین ابراهیمی به نجف اشرف هجرت کرد و ۱۰ سال توفیق یافت تا از مجاورت با آستان مقدس امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف و کربلای معلی از این فضای نورانی و معنوی بهره وافری ببرد.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان کرد: خانواده ابراهیمی پس از مراجعت از عراق، به منطقه دشتی و تنگستان مراجعت کردند و چند سالی در شهر خورموج سکونت داشتند، آن بانوی مکرم در آن سال‌ها در کنار همسرشان که مبلغین و علمای منطقه و از مبارزین با رژیم ستم شاهی بود، از خدمت به مردم منطقه دشتی و تنگستانی از هیچ کمکی در مسیر ترویج معارف قرآن و عترت فروگذار نکرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، میزبانی و تکریم از ذاکران اهل بیت(ع) و طلاب و فضلای حوزه را از خصوصیات بارز خانم انسیه روان بد دانست و اظهار کرد: میزبانی از زائرین و ذاکرین آل الله، سیره مستمر این بانوی مومنه و عابده در نجف اشرف و قم بود، برگزاری مجالس هفتگی و مناسبتی ذکر اهل بیت(ع)، تربیت فرزندانی خدوم و تقدیم یک شهید و یک جانباز از افتخارات ایشان است.

وی به ویژگی‌های فرزند شهید این بانو اشاره کرد و گفت: شهید ابراهیمی با مجاهدت‌هایی که داشت و با تبلیغ نوین و روش‌های خاص تبلیغ در عرصه بین الملل به گونه‌ای اثرگذار شد که سازمان‌های جاسوسی صهیونیستی برای کم کردن اثرگذاری وی دست به ترور او زدند و به صورت فجیع وی را ربوده و پس از شکنجه‌های فراوان به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت فرزند نشان از بزرگی مادر دارد که در لحظه مواجهه با پیکر پاک شهید بوسه بر بدن فرزند زد و از پسر شهیدش تقاضای شفاعت کرد و زینب وار گفت، خدایا این قربانی را از ما بپذیر و لذا ما پاسدار چنین روحیه‌های انقلابی در راستای جهاد تبلیغ و تبیین هستیم.

قابل ذکر است شهید حجت الاسلام محمدحسن ابراهیمی روحانی مجاهدی بود که برای احیای امر دین و اهل بیت(ع) به جمهوری گویان در آمریکا جنوبی اعزام شد و تلاش‌های زیادی برای ترویج فرهنگ تشیع نمود، ارتباطات خیلی قوی‌ داشت و در ترویج و انتقال معارف حقه اهل بیت(ع) همه جوانب احتیاط را رعایت می‌کرد، فوق العاده زیرک و باهوش بود و مراقب بود مسائل اختلافی بین فرق اسلامی را که می‌تواند موجب کدورت و دوری مسلمان‌ها از یکدیگر بشود، مطرح نکند.

با غیر مسلمانان از جمله مسیحیان هم مرتبط بود و به مراکزشان می‌رفت و آن‌ها را به کالج اسلامی دعوت می‌کرد و با آن‌ها مباحثات کلامی و اعتقادی داشت و همین مراودات و ایجاد ارتباطات عاطفی موجب گرایش تعدادی از غیرمسلمان‌ها به اسلام و تشیع شد.

اما سرانجام با دخالت مستقیم سرویس‌های جاسوسی آمریکا در این منطقه، در تاریخ ۱۴ فروردین سال ۱۳۸۳ در سن ۳۷ سالگی از مقابل کالج محل تدریس خود در گویان ربوده و پس از شکنجه‌های فراوان به شهادت رسید و ۳۵ روز بعد یعنی در ۱۵ اردیبهشت سال ۸۳ پیکر مطهرش را با دستانی بسته در ۴۶ کیلومتری شهر جرج تاون مرکز گویان درون گودالی یافتند. چند روز پس از پیدا شدن پیکرش، «فاطمه» فرزندی را که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند، به دنیا آمد.

همچنین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای پیامی را به‌مناسبت شهادت حجت الاسلام محمدحسن ابراهیمی صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر از حادثه درگذشت دلخراش مجاهد جبهه تعلیم و تبلیغ حجت الاسلام آقای محمد حسن ابراهیمی اطلاع یافتم. جنایتکارانی که دست خود را به خون این جوان با ایمان و فداکار آلودند وابسته به هر گروه و سازمان جاسوسی که باشند با این جنایت خود ثابت کردند که اهریمنانی سنگدل و ضد دانش و روشنگری و ایمان‌اند، این مصیبت را به والدین و همسر و داغدیدگان آن عزیز تسلیت می‌گویم و مقام و پاداش شهیدان را به روح او تهنیت عرض می‌کنم.

و السلام علیکم و رحمه الله- سید علی خامنه‌ای

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha