دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آینده فوق العاده چالش‌زا و بحرانی در عرصه سلامت در سطح جهان پیش رو داریم، گفت: اگر در عرصه کنترل ویروس‌ها و بیماری‌ها که امروز هم به صورت طبیعی و هم تولیدی فضای دستی انسان هستند توانمند نباشیم، قطعا بزرگترین ثروت یک مملکت که منابع انسانی است و دیگر ثروت‌ها نیز منوط به توانمندی اوست، دچار چالش جدی تهاجم حوزه ضد سلامت به این جغرافیا خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در دیدار رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر، اظهار داشت: حوزه سلامت یک حوزه زیرساختی و بنیادین است و پیرامون بزرگترین و ارزشمندترین ثروت مملکت است، ثروت منابع نفت و گاز، پتروشیمی، طلا و نقره نیست بلکه منابع انسانی آن است.

امام جمعه بوشهر افزود: سلامت پیرامون حفظ توانمندی و ارتقای سطح قدرت برای مهمترین بخش ثروت است، ثروتی که هم فعال است و هم خود ثروت، ثروت آفرین است به همین جهت کار شما یکی از امور استراتژیک مدیریت نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه در شرایط زیستی جهان شاهد تهاجم بسیار گسترده و پیچیدگی فوق العاده بیماری‌ها هستیم، گفت: یکی از شاخصه‌های دفاع زیستی در شرایط کنونی جهان، دفاع زیستی سلامت است و اگر ما برای مقابله با کرونا آمادگی نداشتیم، چقدر مشکلات و بحران‌های زیستی ایجاد می‌شد، هرچند همین مقداری که کشور مبتلا شد هم سنگین بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آینده فوق العاده چالش‌زا و بحرانی در عرصه سلامت در سطح جهان پیش رو داریم، اظهار کرد: اگر در عرصه کنترل ویروس‌ها و بیماری‌ها که امروز هم به صورت طبیعی و هم تولیدی فضای دستی انسان هستند، توانمند نباشیم، قطعا بزرگترین ثروت یک مملکت که منابع انسانی است و دیگر ثروت‌ها نیز منوط به توانمندی اوست دچار چالش جدی تهاجم حوزه ضد سلامت به این جغرافیا خواهیم شد، به همین دلیل امروز در سطح عالی نظام یک میز دانشی به نام میز سلامت در دفاع زیستی برقرار است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: بیماری‌های غیر واگیر گاهی اوقات به دلیل سوء مدیریت جسمی و روحی انسان و عدم مدیریت صحیح تغذیه است و برخی هم شرایط زیست بوم است که این بیماری را تولید می‌کند.

امام جمعه بوشهر ابراز کرد: باید با یک برنامه دقیق آمایشی سلامت، پیشگیری سرلوحه کار قرار گیرد و درمان به شکل دانشی با تجهیزات کافی انجام شود تا منابع انسانی خود را در سلامت نگه داریم و بسیج جامعه پزشکی یکی از بخش‌هایی است که در حوزه پیشگیری مقدم بوده و هم در حوزه درمان مدیریت فعالی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha