چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ب

حوزه / سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه اجرای تئاترها و نمایش‌های عاشورایی در مساجد و حسینیه‌ها می‌تواند قدم مهمی در پیشبرد فرهنگ حسینی از گذرگاه هنر باشد، از اجرای نمایش «مصائب کربلا» با محوریت محرم در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، محمدعلی فرجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ماه محرم در حالیکه پرچم‌های عزاداری برافراشته شده و شور حسینی گوشه گوشه شهر را با برپایی تکیه‌ها، مواکب، هیئت‌ها فرا گرفته، اجرای نمایش «مصائب کربلا» به کارگردانی محسن خسروی توسط این سازمان تدارک دیده شده است.

وی به تأثیر ورود هنر به آیین‌های مذهبی به‌ویژه در رثای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: تئاتر دینی علاوه بر اینکه در جذب افراد به مسجد و هیئت موثر است در انتقال پیام عاشورا به شیواترین شکل به مردم نیز تأثیر به‌سزایی دارد.

فرجی با اشاره به نقش مساجد و حسینیه‌ها در تبیین حقیقت واقعه عاشورا و جایگاه آن‌ها به عنوان مهمترین سنگر برای معرفی جهاد تبیین حسینی، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده شیفتگان و ارادتمندان امام حسین(ع) شاهد اجرای این نمایش ۱۴ دقیقه‌ای با هنرمندی عباس تیمورزاده و رضا دلالت در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر خواهند بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha