دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با بیان اینکه علل ماندگاری نهضت اباعبدالله الحسین(ع) اراده و مشیت الهی، عمل صالح بودن است، گفت: سومین عاملی که باعث ماندگاری نهضت کربلا شد، رهبری امام معصوم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان با تسلیت عاشورای حسینی و تقدیر و تشکر از هیئت‌ها، مساجد و دسته‌جات عزاداری‌ها، اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان و بدخواهان، امسال از هر سالی دیگر، مجالس عزای ابا عبدالله(ع)، شلوغ‌تر و باشکوهتر، برگزار شد، حضور نوجوانان، جوانان و نقش فعال بانوان، اطعام و سفره، حضور برجسته سخنرانان و مبلغان، برپایی موکب‌ها و منبرها، جلسات خانگی، مشارکت نوجوانان و جوانان در برپایی موکب‌ها و مجالس عزاداری امام حسین(ع) ستودنی بود.

امام جمعه برازجان، با بیان اینکه علل ماندگاری نهضت امام حسین(ع)، اراده و مشیت الهی و عمل صالح بودن است، گفت: سومین عاملی که باعث ماندگاری نهضت کربلا شد، رهبری امام معصوم بود، به تعبیر یکی از اساتید هر کسی از آن‌هایی که در کربلا بوده‌اند اگر خودشان به تنهایی مطرح شود یک خورشیدند اما خورشید اباعبدالله(ع) وقتی آمده بالا، این‌ها را تبدیل به یک ستاره کرده است.

حجت الاسلام مصلح، ابراز کرد: شخصیت ابوالفضل العباس(ع) در کنار شمس وجود نازنین امام حسین(ع)، قمر است و گرنه خود ایشان یک شمس است، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم بن الحسن(ع)، حضرت حبیب بن مظاهر و حضرت مسلم بن عوسجه، هر کدام از این‌ها اگر در جایی به تنهایی مطرح بودند یک شمس بودند ولی وقتی شمس اباعبدالله بالا آمده، نجوم شده‌اند.

امام جمعه برازجان، پنجمین عامل ماندگاری نهضت کربلا را حق‌محوری عنوان کرد و یادآور شد: اولین سؤالی که حضرت علی اکبر(ع) در راه از امام حسین(ع) پرسید همین بود که «آیا ما بر حق نیستیم؟».

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند «دو چیز در قیامت باعث شفاعت انسان می‌شود، عوامل شفاعت گاهی افرادند، مثل انبیاء، اولیا و شهدا و گاهی بعضی اعمال زمینه‌ساز شفاعت است.

حجت الاسلام مصلح، خاطرنشان کرد: در حدیثی قدسی، خدای متعال ۱۰ مورد را به‌ عنوان دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان فرموده که در بین این ۱۰ عنوان، دو مورد «نمازجمعه» و «عاشورا» نیز معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در این سال جدید قمری (سال ۱۴۴۵)، دو عنوان فوق، تقارن زمانی پیدا کرده‌اند و توجه به این نکته و تلاقی دو ایام الله جمعه و عاشورا خالی از لطف نیست، چرا که در روایات، هم روز «جمعه» و هم روز «عاشورا» از روزهایی معرفی شده‌اند که ظهور امام زمان(ع) در آن روزها روی می‌دهد.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: به‌ویژه این‌که تقارن زمانی این دو عامل برتری امت اسلامی «نماز جمعه» و «عاشورا»، با ایام سالروز احیاء نماز جمعه در جمهوری اسلامی و روز نماز جمعه نیز هم‌زمانی یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha