دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موکب آرمان های حسینی

حوزه/ برای استمرار شور و شعور حسینی در دهه دوم و سوم ماه محرم «مواکب آرمان حسینی» با هدایت ۱۶۰ طلبه خواهر و برادر در سطح ۱۶ بوستان تهران راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام علیرضا شیرنژاد، رئیس مرکز فعالیت های دینی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران با اشاره به برپایی مواکب آرمان حسینی در بوستان های تهران، اظهار داشت: هر ساله در دهه نخست ماه محرم موکب های عزاداری در سطح شهر تهران فضای فرهنگی شهر را متحول می کنند که این مهم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد.

وی ادامه داد: احتمالا این مسئله عینیت زیادی داشته باشد که تکاپوهای محرمی بیشتر در دهه اول محرم به چشم می‌خورد؛ از برپایی هیئات و برنامه‌های عزاداری حسینیه‌ها و مساجد گرفته تا فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و نذری دادن‌ها، اما حقیقت آن است که غم غربت واقعه عاشورا از عصر عاشورا شروع می‌شود و حزن مصیبتی که بر کاروان اسرا حاکم شد، قلب هر انسان آزاده‌ای را محزون می‌کند و اینکه از فردای عاشورا آرام آرام سیاهی‌های عزای حسینی از در و دیوار شهر کم شود و صدای نوحه‌ها و عزاداری‌ها کاسته شود، خود اندوه مضاعفی است که قلب عزادار را به درد می‌آورد.

رئیس مرکز فعالیت های دینی تهران افزود: در راستای استمرار شور و شعور حسینی در دهه دوم و سوم ماه محرم با هماهنگی و همکاری رئیس مرکز بوستان ها و فضای سبز تهران، ۱۶ موکب در ۱۶ بوستان با عنوان «مواکب آرمان حسینی» راه اندازی شد.

حجت الاسلام شیرنژاد با اشاره به همکاری مدیریت حوزه علمیه تهران برای اجرای فعالیت های دینی در سطح مواکب آرمان حسینی، بیان کرد: بحمدالله در مواکب آرمان حسینی علاوه بر توزیع چای نذری اباعبدالله الحسین(ع)، ویژه برنامه های تربیتی نیز توسط مبلغین در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در مواکب آرمان حسینی تلاش می شود با نقاشی و بازی های گروهی، مفاهیمی از جمله «احترام به والدین»، «دشمن شناسی»، «صرفه جویی در مصرف آب و برق»، «حفظ و نگهداری محیط زیست»، «آمادگی برای ظهور امام زمان(عج)» و... به کودکان آموزش داده شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی تهران با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ طلبه خواهر و برادر در مواکب آرمان حسینی مشغول فعالیت هستند، گفت: ساعت کاری مواکب با توجه به گرمای هوا از ساعت ۱۸ لغایت ۲۲ شب است.

وی با اشاره به مناطق تحت پوشش «مواکب آرمان های حسینی»، گفت: بوستان‌های "نیاوران در منطقه ۱"، "نهج‌البلاغه در منطقه ۲"، "ملت در منطقه ۳"، "پلیس در منطقه ۴”، جوانمردان در منطقه ۵”، “لاله در منطقه ۶”، "اندیشه در منطقه ۷”، “۲۲ بهمن در منطقه ۱۰”، “رازی در منطقه ۱۱”، “زندگی در منطقه ۱۲”، “سلیمانی و سهند در منطقه ۱۴”، “پامچال در منطقه ۱۵"، "قائم در منطقه ۱۸" و "ولایت در منطقه ۱۹" از جمله بوستان های تحت پوشش مواکب آرمان حسینی می باشند.

حجت الاسلام شیرنژاد در پایان با اشاره به استمرار مواکب آرمان حسینی تا اربعین حسینی، اظهار کرد: برنامه اصلی این مواکب تا دهه دوم ماه محرم است اما إن شاءالله در تلاش هستیم با حمایت مسئولین امر، مواکب را تا اربعین حسینی استمرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha