دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار جمعی از مبلغین طرح هجرت با مدیر حوزه های علمیه استان ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: اگر در مقابل تحولات مداوم و پی در پی جامعه کوتاهی کنیم و امر تبلیغ و توجه به آن را در اولویت امور قرار ندهیم دچار استحاله فرهنگی خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه استان ایلام امروز در دیدار جمعی از مبلغان، با اشاره به اهمیت سنت دیرینه تبلیغ در جامعه و نقش اساسی روحانیون در تربیت نسل آینده کشور، اظهار داشت: اگر در مقابل تحولات مداوم و پی در پی جامعه کوتاهی کنیم و امر تبلیغ و توجه به آن را در اولویت امور قرار ندهیم، دچار استحاله فرهنگی خواهیم شد و دشمن با ابزاری که در دست دارد افکار جوان و نوجوان ما را به مسائل حاشیه‌ای سوق می‌دهد و قدرت فکر و تصمیم گیری را از آن‌ها می‌گیرد.

وی افزود: روحیه جهادی در امر تبلیغ موثر است و مبلغ با روحیه جهادی می‌تواند بهتر صحنه را بشناسد و برای آن برنامه ریزی کند، این امر با توجه به علم و عمل، می‌تواند اثر تبلیغ را نمایان سازد و تأثیر آن را در جامعه تضمین نماید.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: مردم را با غیر زبان خود به مذهب خویش دعوت کنید، تا پارسایی و سخت کوشی در عمل و عبادت و نماز و خوبی را از شما ببینند، زیرا اینها، بهترین مبلّغند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه باید در اربعین حسینی امسال در مناطق مختلف مسیر زوار امام حسین(ع) به صورت شبانه روزی در مواکب حضور داشته باشند و ضمن اقامه نماز جماعت به پاسخگویی مسائل شرعی و بیان احکام دینی بپردازند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha