یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه مرند گفت: همه استان که فقط شهر تبریز نیست، ما بیشترین فراوانی جمعیت استان را در شهرستانها داریم و باید به وضعیت آنها نیز رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند در آیین تجلیل از خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان رسانه ای که با حضور معاون استاندار و فرماندار این شهرستان ویژه برگزار شد با بیان اینکه مردم از وعده ها خسته اند گفت: مردم از وعده های بعید و غیر واقعی خسته شده اند و انتظار حل مشکل را دارند هر چند که در خصوص مسئله ای شبانه روز تلاش شود، ولی وقتی این تلاش ها نمود نداشته باشد و مشکلی حل نشود پس یک جای کار می لنگد و گیر دارد و تلاش ها هدر می رود .

وی تاکید کرد: هر وعده ای می دهید یا مشکل بحرانی پیش می آید مدت زمان حل شدن آن را زمانبندی کرده و همان اول به مردم اطلاع رسانی کنید و مهمتر اینکه در آن مدت تعیین شده نسبت به حل مشکل اقدام کنید چرا که مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث شده مردم تحت فشار باشند .

حجت الاسلام نعمت زاده خواستار برخورد با متخلفین انشعابات غیر مجاز شد و افزود: هرکسی بی قانونی کند باید تاوان این عملش را بپردازد لذا همانطور که در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته نیز عرض کردم باید این متخلفینی که از سایر شهرستان ها علی الخصوص مرکز استان در مرند ویلا خریداری کرده و اقدام به حفر چاه آب غیرمجاز نموده و آب شرب مردم این شهر را به صورت غیرقانونی استفاده می کنند، شناسایی و معرفی شوند و انتظار می رود اینها به دستگاه قضایی معرفی شوند البته بدون اینکه سفارشاتی از بیرون برایشان شود نیز برخورد قاطع صورت بگیرد. از این رو از دادستان محترم نیز انتظار رسیدگی سریع و نسبت به این معضل را داریم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی مرند ضمن مقایسه مرند با سایر شهرستان های استان گفت: وقتی بودجه ای می آید بعضا آن را فقط در مرکز استان آذربایجان شرقی توزیع می کنند در حالی که همه استان که فقط شهر تبریز نیست، ما بیشترین فراوانی جمعیت استان را در شهرستانها داریم و باید به وضعیت آنها نیز رسیدگی شود، حال که اگر مقایسه ای نیز از مرند با سایر شهرستان ها داشته باشیم هم متاسفانه می بینیم که نه بیمارستان و نه پارک در خور شأنی، نه سینمایی، نه ورزشگاهی و نه برخی زیر ساخت ها مناسب این شهرستان با این قدمت و پیشینه تاریخی نیست و اگر هم بزرگراه یا طرح انتقال آب مطرح می شود اینها ربطی به اعتبارات این شهرستان نباید داشته باشد چون باز می بینیم که این طرح ها به خاطر منافع سایر شهرستان ها در حال احداث است.

حجت الاسلام نعمت زاده بر لزوم ارائه راهکارهای کارشناسانه و همکاری همه مردم علی الخصوص رسانه ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: ما در بحث طلاق سالهای گذشته به همراه روحانیت معزز علی الخصوص آنهایی که در این زمینه تخصص دارند ورود کردیم که خوشبختانه طبق اعلام مسئولان ثبت احوال در این زمینه در شهر مرند ۲۰ درصد و در سطح شهرستان نیز ۲۵ درصد شاهد کاهش آمار طلاق بودیم که نتیجه حضور روحانیت در حل مسائل و مشکلات اجتماعی است .

وی خواستار تعیین تکلیف پروژه های بلاتکلیف این شهرستان اعم از بیمارستان، ورزشگاه ۵ هزار نفری، طرح انتقال آب ارس، راه های ارتباطی شد و همچنین بر لزوم برنامه ریزی های کارشناسانه و همکاری همه آحاد مردم در شناسایی ظرفیت های بالقوه و نیازهای اساسی این شهرستان شد تاکید کرد و خواستار تعریف پروژه‌های جدید توسعه‌گرایانه در این شهرستان شد.

امام جمعه مرند با بیان اینکه خبرنگاران امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) را الگو خود قرار دهند خاطر نشان کرد: از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه انتظار می رود از پیشوایان خود حضرت امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) به عنوان برترین روایتگران نهضت کربلا الگوپذیری کنند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران مهم و خطیر است گفت: خبرنگار زبان گویای مردم است و باید منعکس کننده مسائل و مشکلات اعم از ضعف ها، نقاط قوت بدون اغماض و با انصاف باشد و هرچند که در نماز جمعه هم گفتم از حق گفتن هزینه دارد .

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه رسانه‌ها نباید موجب یاس و نا امیدی مردم شوند گفت : استراتژی رسانه ها باید بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف باشد؛ ایجاد حس ناامیدی و یاس در جامعه نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه دشمن شاد کن هم هست و نباید کشورمان چنان جلوه داده شود که راه حل تمامی مشکلات اتکاء به غرب است؛ امیدوارم نواقص ها ، غفلت ها و ندانم کاری ها در جامعه ریشه کن شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha