چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با صدور پیامی درگذشت استاد «مرتضی شریفی گلزار» هنرمند متعهد و انقلابی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با صدور پیامی درگذشت استاد «مرتضی شریفی گلزار» هنرمند متعهد و انقلابی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت حجت الاسلام سید محمود حسینی به مناسبت درگذشت این چهره هنری استان آمده است:

استاد شریفی به عنوان هنرمندی گرانقدر عمری با تولید آثار فاخر آمیخته به پیامهای والای قرآنی و انقلابی نسبت به گسترش هنر متعهدانه اقدام کرد و آثار متعدد وی در قالبهایی چون نقاشی و پوستر بخشی مهم از تاریخ هنر انقلابی کشورمان محسوب میشود.

در ادامه این پیام آمده است: ضایعه فقدان این هنرمند متعهد را که آثار وی نمادی از تبیین ارزشهای دینی و انقلابی به زبان هنر است، خدمت مردم متدین و انقلابی آذربایجان شرقی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کرده و درجات عالی ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان را از درگاه باری تعالی مسألت می‌نماییم.

گفتنی است استاد مرتضی شریفی از نقاشان سورئالیست متولد ۱۳۱۸ تبریز و از هنرمندان برجسته، متعهد و ارزشی و انقلابی حوزه هنری آذربایجان شرقی بوده و گام‌های موثری را در راستای اشاعه هنر دینی و انقلابی برداشته به طوری که بیش از ۳۰ سال مدرس هنر نقاشی و عضو هیئت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی استان بوده و داوری جشنواره‌های متعدد هنرهای تجسمی را بر عهده داشته و در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شمسی به عنوان مسئول واحد هنرهای تجسمی با حوزه هنری آذربایجان شرقی همکاری داشت که در نهایت در ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ پس از تحمل یک دوره سخت بیماری دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha