چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه وحدتیه

حوزه/ خطیب جمعه وحدتیه گفت: در بین دلائل و گزاره‌های بی‌شمار تاریخی مستند درباره بی‌کفایتی و خیانت‌پیشگی دودمان ننگین پهلوی موضوع جدایی بحرین برای افکار عمومی و نسل جوان ملموس‌تر و قابل درک‌تر است. از این رو به نظر می‌رسد سزاوار است سالروز جدای بحرین از ایران را روز افشای خیانت‌های پهلوی‌ها نامگذاری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به موضوع جدایی بحرین از ایران گفت: جدایی بحرین، دلیلی بارز و روشن بر وادادگی و بی کفایتی خاندان پهلوی است و تا ابد این خیانت از دامن آنان پاک نخواهد شد.

وی بیان کرد: جزیره بحرین متشکل از یک جزیره اصلی و ۳۳ جزیره کم‌ارتفاع دیگر در خلیج فارس با مساحتی کمتر از کوچک‌ترین استان ایران (استان البرز) که امروزه از طریق یک میان‌گذر ۲۴ کیلومتری به خاک عربستان متصل است، به‌دلیل موقعیت مجمع الجزائری و سوق الجیشی خود، همسایگی با مناطق نفت‌خیز شرق عربستان و قرار گرفتن در مسیر انتقال نفت از خلیج فارس، پایگاه پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را در خود جای داده است.

خطیب جمعه وحدتیه ادامه داد: شاه سال ۱۳۴۵ در گفتگویی درباره بحرینی که از دوره هخامنشیان جزو ایران محسوب می‌شد، عنوان کرد با توجه به این‌که نفت دارد به پایان می‌رسد و مروارید به پایان رسیده است، بحرین از نظر ما اهمیتی ندارد. همین اظهار نظر مفلوکانه بنیان و پایه جدایی بحرین شد.

حجت الاسلام صمصامی ابراز داشت: در واقع انگلیس و آمریکا جداسازی بحرین را برنامه‌ریزی کردند و محمدرضاشاه مهره ی اصلی اجرای این طرح شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مانع در اجرای این طرح افکار عمومی بود که اهمیت آن را دنیس رایت سفیر استعمار پیر در ملاقاتی که با سناتور عباس مسعودی مدیر روزنامه اطلاعات داشت، بیان کرد و به او دستور داد هر گونه صحبتی در مورد بحرین ممنوع شود تا مجالی برای اظهار نظر مخالف باقی نماند و سکوت خبری از اهمیت مسأله بکاهد.

امام جمعه وحدتیه خاطرنشان کرد: در دوران جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی، یکی از محورهای این جنگ از سوی دشمن، پروژه تطهیر پهلوی و تحریف اتفاقات غم‌بار آن دوران خفت‌بار است. پس از تقویت روزافزون نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سیاست تطهیر رژیم پهلوی برای زدودن دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن نفوذ آن در سطح منطقه در دستور کار جبهه داخلی و خارجی دشمن قرار گرفته است.

حجت الاسلام صمصامی گفت: سلطنت‌طلبان و بهائیهای نجس داخل و خارج ایران که سالهاست دست خود را از مواهبی که در عصر پهلوی داشتند کوتاه می‌بینند اصلی‌ترین بازیگران پروژه تطهیر پهلوی هستند. همچنین روشنفکرنماها و طبل های تو خالی مدعی روشنفکری هم یا با نوشتن کتاب و مقاله و یا با سکوت خود با این جریان منحوس همراهی می کنند.

خطیب جمعه وحدتیه اظهار کرد: در بین دلائل و گزاره‌های بی‌شمار تاریخی مستند درباره بی‌کفایتی و خیانت‌پیشگی دودمان ننگین پهلوی موضوع جدایی بحرین برای افکار عمومی و نسل جوان ملموس‌تر و قابل درک‌تر است. از این رو به نظر می‌رسد سزاوار است سالروز جدای بحرین از ایران را روز افشای خیانت‌های پهلوی‌ها و روز تحریف‌زدایی نامگذاری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha