دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضور حجت الاسلام رستمی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در جمع رؤسای کمیسیون‌های مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: اغتشاشات اخیر در کشور نشان داد که دشمن قصد دارد بر روی باور برخی از نوجوانان و جوانان ما اثرگذاری سوء داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستمی در جلسه هیئت رئیسه و کمیسیون های «سیاسی»، «تبلیغات» و «حوزه و دانشگاه» مجمع نمایندگان طلاب که در ساختمان مجمع در قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، اولین نظام دینی و مشروع را بعد از حکومت معصومین (علیهم السلام) در عالم برپا کرد و چه بخواهیم یا نخواهیم به نام روحانیت بوده و خاستگاه آن در حوزه ثبت شده است.

وی ابراز داشت: این انقلاب به نام روحانیت ثبت شده؛ اما امروز اکثریت طلاب در نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر اقتصادی، اجتماعی و بسیاری از مُناسبات، محروم ترین و غیربهره‌مندترین اقشار در کشور هستند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها خاطرنشان ساخت: ورود انقلاب به یک نزاع تمدنی با غرب سبب دشمنی های فراوان استکبار با ایران اسلامی شده و همچنان نیز این دشمنی ها ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان داشت: جنگ ترکیبی و شناختی از مباحث مهمی است که امروز با آن در کشور مواجه هستیم و دشمن برای روشن نگه داشتن چراغ اغتشاشات در ایران، همچنان برنامه دارد و بستر اثرگذاری فعالیت آنان، ورود به ذهن، دل و باور مخاطبان است.

وی اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب بر مسئله جهاد تبیین تأکید داشته و در دیدار حوزویان، مسئله اول حوزه را تبلیغ عنوان کرده اند، به همین دلیل است که بستر جنگ نرم را ذهن و باور مردم دانسته اند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها ابراز داشت: اثرگذاری بر باور مخاطب، اثرگذار بر کنش مخاطبان است و تبلیغ، فن ایجاد نیاز است تا بر باور مخاطب اثر بگذارد و ما باید این فضا را شناخته و بتوانیم محتوای مناسب خود را در این فضا به مخاطبان ارائه نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی خاطرنشان ساخت: اغتشاشات اخیر در کشور نشان داد که دشمن قصد دارد بر روی باور برخی از نوجوانان و جوانان ما اثرگذاری سوء داشته باشد.

وی بیان داشت: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، برای همین مسائل است تا دشمن نتواند بر روی باور دانشجویان و مردم ما اثر بگذارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در پایان اظهار داشت: در فضایی قرار داریم که دشمن به دنبال کوچکترین لکه ای برای دامن پاک، پیراسته و نورانی شجره روحانیت است تا آن را ایجاد نموده و یا بزرگنمایی داشته باشد.

دشمن با چه حربه‌ای در اغتشاشات اخیر کشور وارد شد؟

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: این روزها دغدغه اصلی حوزویان، پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون تقویت موضوع تبلیغ است و به فضل الهی طرح ها و برنامه های مناسبی در حال تدوین است تا ان شاءالله شاهد پیشرفت چشمگیر در این موضوع مهم و پر اهمیت باشیم.

وی ابراز داشت: یکی از نهادهای حوزوی که در این مسئله ورود خوبی داشته، مجمع نمایندگان طلاب است و بحمدالله تا الان جلسات خوبی در این زمینه برگزار شده و تلاش نمایندگان طلاب این است که بتوانیم طرح های مناسبی را پیرامون مسئله تبلیغ همچون ضرورت، فلسفه، مخاطب شناسی و شیوه های نوین در امر تبلیغ در حوزه را ارائه نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: فعالیت نمایندگان طلاب و فضلا، جهادی است و مورد حمایت و عنایت بیوت مراجع تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: تبلیغ در دانشگاه ها یکی از مباحث مهم در بحث تبلیغ در کشور است و امروز نیازمند حضور مبلغین در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی و خوابگاه دانشجویان هستیم تا بتوانیم در این مسیر اثرگذار باشیم.
وی در پایان اظهار داشت: امروز روحانیون فاضلی در حوزه علمیه قم حضور دارند که می توانند در سطح دانشگاه حضور پیدا کرده و با جهاد تبیین به وظیفه تبلیغی خود بپردازند.

در این جلسه، نمایندگان طلاب و فضلا نیز به بیان برخی نظرات و پیشنهادات پرداختند که از جمله آن: «برنامه ریزی بهتر برای مقابله با ایران هراسی در دانشگاه ها»، «تقویت نقش نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها»، «تدوین کتاب بایدها و نبایدهای تبلیغ در دانشگاه ها»، «ایجاد موضع فعال نسبت به پاسخگویی و شبهات در دانشگاه ها»، «تغییر فهم تأثیرگذاری در تبلیغ برای اثرگذاری بهتر در جامعه»، «جدی گرفتن نفوذ در اساتید دانشگاه ها»، «تسهیل حضور نخبگان حوزوی در دانشگاه ها»، «حضور افراد دلسوز در بخش جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها»، «ضرورت چرخش نخبگان در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها»، «برنامه ریزی بهتر و تنوع بیشتر برای مباحث فرهنگی در دانشگاه ها»، «تقویت ارتباط نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با مجمع نمایندگان طلاب»، «تقویت محتوای دروس معارفی در دانشگاه ها»، «تقویت حضور اساتید اخلاق در دانشگاه ها» و ... بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha