دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / اختتامیه دوره جامع آموزشی ویژه مبلغین اربعین ۱۴۰۲

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راجی بر لزوم پاسخگویی روشن نسبت به برخی شبهاتی که حول و حوش برخی زائران می چرخد تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین راجی در دومین روز دوره جامع آموزشی ویژه مبلغین اربعین ۱۴۰۲ که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: دشمن می خواهد ما را در جهل بگذارد واز محیط جاهلانه برای خود بهره برداری کند. معاویه همیشه از جهل مردم خود و همچنین یاران لشکر امام علی(ع) استفاده می کرد. ملت شایعه پذیر همیشه در دست دشمنان خواهد بود.

وی افزود: دشمن بنا دارد روی جهل افراد سوار شود. مبلغان ما باید تکه های صحبت تبیینی را به شکل کوتاه بین نماز یا اوقات دیگر بیان کنند. فرصت منبر فرصت بسیار استثنایی برای تبلیغ است. اگر روز عاشورا هفتاد و دو نفر بودند ولی جمهوری اسلامی هزاران نفر را تربیت کرد که قطعا اگر در کربلا بودند به یاری امام می شتافتند.

استاد حوزه ودانشگاه بیان کرد: حضرت آقا یکی از مهمترین دستاوردهای نظام اسلامی را مفهوم معنویت دانستند. برخی از شبهات برخی از مذهبیون مخالف جمهوری اسلامی آن است که هر بیرقی در دوران غیبت افراشته شود طاغوت است. باید به آنها گفت که اگر شخص ظالمی بود و با دین مخالف بود و اگر می توانستیم او را برداریم و برای یک حکومت دینی تلاش کنیم و بر اساس مبانی دین رهبر و جامعه اسلامی بسازیم چه میکنیم؟ آیا عقل می گوید که این کار را نکنیم؟

وی گفت: جمهوری اسلامی کشتی است که ما را به سمت تمدن سازی ظهور حرکت می دهد. ولی در این بین ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد. ما نباید تلاش کنیم که این کشتی را سوراخ کنیم و از حرکت آن جلوگیری کنیم. مهمترین معیار ما در دینداری ایستادگی پای جبهه حق است. در هیچ دوره ای مردم این همه پای حق نایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین راجی یادآورشد: نکته بعدی آماده بودن برای پاسخ به برخی شبهات است. در زمان اربعین چند شبهه در ذهن می آید. اول اینکه می گویند که پراید در عراق بیست میلیون است و در ایران سیصد میلیون است. ولی اگر سایت را ببینیم قیمت پراید در عراق در سال ۹۵، ۲۸۵ میلیون تومان است.

وی گفت: برخی زائران هم می گویند که عراقی ها چه ماشین های لوکسی دارند و ما نداریم. مشکل این است که خودروی ما از خودمان است. مگر کارخانه های ژاپن با همین ایستادگی پای خودروی خود به اینجا نرسیدند؟ دشمنان می خواهند ایستادگی مردم را پای کشورهایشان از بین ببرند.

وی یادآورشد: درآمد نفتی عراق در حال حاضر پنج برابر ایران است، ولی جمعیت آنها نصف ایران است، ولی با این وجود آمار فقر در عراق بسیار بیشتر از ایران است. تراز تجاری ایران مثبت ۳۰ است نسبت به عراق. عراق این سرمایه را برای میخکوب کردن و واردات این حجم عظیم صادراتی خود را محدود کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امسال سالگرد حمله آمریکا به عراق است. سعی داریم که فایلی منتشر کنیم و اتفاقات شنیده نشده از خیانت های آمریکا به مردم عراق را منتشر کنیم.

وی گفت: پس از مقام معظم رهبری، شهیدحاج قاسم سلیمانی محبوب ترین شخصیت ایران و جزو یکی دو فرد محبوب در جهان اسلام است. باید خاطرات ایشان را آماده داشته باشیم. وصیت نامه حاج قاسم مملو از دغدغه مندی های ولایت فقیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha