دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ به مانند اکسیژن است و همه به این مهم نیاز دارند، گفت: این حوزه بر دیگر حوزه‌ها حاکم است و رهبر معظم انقلاب نیز در رابطه با حوزه فرهنگ کلیدواژه‌های مهمی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، ناتو فرهنگی، جنگ ترکیبی و فتنه فرهنگی را بیان کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، نخستین میدان جنگ دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران را جنگ فرهنگی عنوان کرد و با بیان اینکه این جنگ قدمت ٢٠٠ ساله دارد، اظهار داشت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی مهمترین مقاومت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب بود، چرا که این انقلاب یک ماهیت انحصاری در حوزه فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ به مانند اکسیژن است و همه به این مهم نیاز دارند، گفت: این حوزه بر دیگر حوزه‌ها حاکم است و رهبر معظم انقلاب نیز در رابطه با حوزه فرهنگ کلیدواژه‌های مهمی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، ناتو فرهنگی، جنگ ترکیبی و فتنه فرهنگی را بیان کرده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه رییس جمهور به حوزه فرهنگ توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: رئیس جمهور حامی این حوزه است و تشکیل جلسه قرارگاه زیست عفیفانه با حضور وی نیز یکی از تصمیمات بسیار خوبی بود که مصوب شد و این جلسات به‌صورت منظم و مستمر در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تدوین ۱۲۴ اقدام اجرایی در حوزه فرهنگ در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از این تعداد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت کار حاصل شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه فرهنگی و حوزه مقاومت دارای پیشینه تاریخی مهمی است، اظهار کرد: متاسفانه به زیرساخت‌های عمرانی حوزه فرهنگ توجه چندانی نشده و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی از جمله کتابخانه و دیگر طرح‌های عمرانی دارد که استان بوشهر در اولویت قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به پیشنهاد شورای فرهنگی استان بوشهر در نامگذاری سالروز حماسه زنان لرده در استان بوشهر به‌عنوان روز ملی مقاومت زنان و ثبت آن در تقویم جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: تصویب این موضوع پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha