سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اربعین

حوزه/ معاون ارتباطات و امور بین الملل قرارگاه مردمی اربعین استان قم از خدمت رسانی این قرارگاه به زوار اربعینی اعم از ایرانی و غیرایرانی در ۲۰ نقطه استان خبر داد.

سمانه نجفعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که این قرارگاه از سال ۹۵ پذیرای زائران اربعینی در سطح استان قم است، اظهار داشت: امسال قرارگاه برخلاف سال های قبل به صورت متمرکز در یک نقطه خدمت رسانی نمی کند بلکه در ۲۰ نقطه از شهر و استان شامل امامزادگان، حسینیه ها، مساجد و هیئات مذهبی شاخص همچون امامزاده شاه جمال، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، موکب قمر بنی هاشم(ع) منطقه آذر، حسینیه امام خمینی(ره) پردیسان به زوار سیدالشهدا(ع) ارایه خدمت می نماید.

وی افزود: نحوه اسکان نیز به این شکل است که زائر به سامانه پذیرش و ثبت زائر قرارگاه مردمی اربعین مراجعه کرده و پس از ثبت نام همان جا موکب خود را برای پذیرایی و اسکان انتخاب می کند که همین ۲۰ نقطه در سطح شهر و استان می شود به نحوی که ما حتی در منطقه سلفچگان نیز موکب برای اسکان و پذیرایی داریم.

وی با اشاره به این که علاوه بر اسکان و پذیرایی بیست و چهار ساعته شامل صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی، خدمات مشاوره ای و برنامه های فرهنگی ویژه زائران عزیز نیز در این مواکب ارایه می شود، گفت: توزیع بیش از ۴ هزار پتو، توزیع روزانه غذا، ظروف یکبار مصرف، یخ و ... در مواکب مختلف از جمله برنامه های قرارگاه مردمی اربعین است.

مسئول روابط عمومی قرارگاه مردمی اربعین استان قم ادامه داد: به لطف الهی تاکنون بیش از ۲۳ هزار زائر اعم از ایرانی و غیرایرانی در سامانه پذیرش و اسکان داده شده اند که البته افرادی از جمله اتباع که به هر دلیلی نتوانند از طریق سامانه ثبت نام کنند، به شکل حضوری در مواکب یادشده پذیرش می شوند.

وی بیان داشت: یکی از اتفاقات خوب و ارزشمند این بوده که امسال مرکز تماس و راهنمای زائر استان به قرارگاه مردمی اربعین سپرده شده و افراد می توانند با شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ ارتباط بگیرند و تاکنون نیز در همین زمینه بیش از ۱۵۰۰ تماس و ۳ هزار پیام از این طریق ثبت شده است و ما به این واسطه به زائرینی که کمک بخواهند خدمات مورد نیاز را ارایه می دهیم.

نجفعلی ضمن تقدیر و تشکر از از همکاری ارگان ها و نهادهایی چون شهرداری، شرکت آبفا، مخابرات، اورژانس و ... در برپایی مواکب و ارایه خدمت به زوار اربعینی گفت: امسال حضور بیش از ۷۰ نوجوان از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان خادم را در قم داریم که این عزیزان به عنوان رویش های حسینی در همه بخش های قرارگاه به زائران خدمت رسانی می کنند، ضمن آن که ما در کمیته فرهنگی قرارگاه نیز برای این افراد برنامه های تربیتی و فرهنگی خوبی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha