سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه از پایان نامه خود دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز خانم‌ها مرجان فیروزی و سیده سمیه موسوی طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی در مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) ساوه، از پایان نامه‌های خود با عنوان "شیوه برخورد با افراد نا اهل خانواده از منظر قرآن و حدیث" و "گونه‌یابی و مصداق شناسی آسیب‌های اجتماعی از منظر آیات و روایات" با داوری خانم قنبری و با راهنمایی حجت الاسلام حسنعلی نوروزی دفاع کردند.

خانم فیروزی در دفاع از پایان نامه خود، اظهار داشت: نقش خانواده در شکل‌دهی و شکل‌گیری شخصیت‌های خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: رفتار خانواده به‌خصوص اعتقادات و رفتارهای پدر و مادر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در شکل‌گیری شخصیت فرزندان تأثیر گذاشته و نهادینه می‌شود.

فیروزی تصریح کرد: این پژوهش با موضوع "شیوه برخورد با افراد نااهل خانواده" از نوع بنیادی و مبتنی بر روش نقلی و مسئله محور است و با هدف بررسی آیات و روایات ناظر بر چگونگی رفتارهای تاثیرگذار بر اعضای نااهل خانواده و واکاوی کاربرد نتایج تحقیق در جهت تحکیم روابط خانوادگی انجام گرفته است.

در ادامه خانم موسوی به ارائه پایان نامه خود با عنوان"گونه‌یابی و مصداق شناسی آسیب‌های اجتماعی از منظر آیات و روایات" پرداخت و بیان کرد: یکی از موانع رشد و سعادتمندی انسان‌ها در جامعه، وجود آسیب‌ها در جامعه است که مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی را در سه نوع خانواده، جامعه و محیط می‌توان بررسی نمود.

وی به تشریح فصول پایان نامه خود پرداخت و یادآور شد: این پژوهش درچهار فصل، کلیات، آسیب‌های فردی و خانوادگی، آسیب‌های جامعه و آسیب‌های محیطی تدوین شده است.

پایان نامه "شیوه برخورد با افراد نااهل خانواده از منظر قرآن و حدیث" در ساوه دفاع شد

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha