دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مقیمی

حوزه/ مقیمی در حاشیه بازدید از مواکب تخصصی فرهنگ و هنر کادر نوجوان کانون های مساجد قم از تردد بیش از ۳ میلیون زائر اربعین در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی معاون استاندار قم عصر امروز در حاشیه بازدید از مواکب تخصصی فرهنگ و هنر کادر نوجوان کانون های مساجد قم در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: ستاد اربعین استان قم فعالیت‌های خود را از ۳ ماه پیش با تشکیل کمیته‌های مختلف آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در دیروز و امروز جاماندگان اربعین حسینی (ع) در شهر مقدس قم، مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران را در بلوار پیامبر اعظم (ص) پیاده‌روی می کنند گفت: شب اربعین به علت همزمانی با شب چهارشنبه و شب زیارتی مسجد مقدس جمکران شاهد حضور چشمگیر زائران در این مسیر بودیم.

مقیمی با اشاره به خدمت رسانی مواکب در مسیر پیاده روی افزود: امسال با توجه به تجمیع بسیاری از مواکب شاهد فعالیت ۵۰ ایستگاه در قالب ۲۸ موکب در این مسیر هستیم؛ از جمله مواکب تخصصی فرهنگ و هنر کادر نوجوان کانون های مساجد قم که ۲۰ مسجد همکاری دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: استان قم تا به امروز میزبان زائرین از ۱۲ کشور بوده است.

وی گفت: بر اساس آمار تا روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم قم برای حضور در مراسم اربعین از مرزها خارج شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم همچنین تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون زائر اربعین از قم تردد کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مواکب تخصصی فرهنگ و هنر کادر نوجوان کانون های مساجد قم تصریح کرد: یکی از اقدامات شایسته کانون های مساجد در یک سال اخیر استفاده از نوجوانان در کادر کانون ها بوده که نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha