سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با اشاره به افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: این دستاورد نشان‌ دهنده‌ قدرت و نفوذ شعار جاودانه "ما می‌توانیم" است و نماد توانمندی‌های فنی و عزم متخصصان ایرانی در عرصه غلبه بر چالش‌ها و تکمیل پروژه‌های پیچیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان، اظهار داشت: تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از یک وقفه ۲۰ ساله، دستاوردی مهم برای بخش انرژی ایران است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل ناترازی گاز خصوصاً در فصل سرما را حل کند و از مشکلات کشور در زمستان‌ها بکاهد.

امام جمعه برازجان افزود: این دستاورد نشان‌ دهنده‌ قدرت و نفوذ شعار جاودانه "ما می‌توانیم" است و نماد توانمندی‌های فنی و عزم متخصصان ایرانی در عرصه غلبه بر چالش‌ها و تکمیل پروژه‌های پیچیده است.

حجت الاسلام مصلح ابراز کرد: افتتاح این اَبَر پروژه در طول دو سال و حدود ۴ سال زودتر از موعد مقرر، نشان می‌دهد نگاه‌ها و رویکردها و جهت‌گیری‌های دولت‌ها چقدر مهم است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: یک دولت کشور را برای سال‌ها معطل آمد و رفت شرکت توتال می‌کند و دولتی دیگر بدون معطلی و بدون توجه به آمد و شد خارجی‌ها و اخم و لبخند آنها، اولویت را تکیه بر توان و ظرفیت داخلی قرار داده و معجزه توان علمی، فنی، روحیه و مدیریت جهادی را به‌همگان نشان می‌دهد.

حجت الاسلام مصلح، با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین، یادآور شد: حماسه بزرگ اربعین و یادآوری چند نکته ضروری است از جمله اینکه حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی و میهمانانی عزیز از کشورهای همسایه، یک نصاب جدید و تاریخی به‌ شمار می‌آید، در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی‌های دولت و دستگاه‌های تابعه و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی و نیز وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان استانی و شهرستانی قابل تقدیر است. البته در مواردی که کم هم نیست باید آسیب‌شناسی دقیق انجام گیرد تا در سال‌های آینده از ضعف‌ها کاسته و بر قوت‌ها افزوده شود.

امام جمعه برازجان ابراز کرد: مهمترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح، تلاش برای ترسیم راهبردها و یافتن راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه توسعه و تعمیق هوشمندانه "مردمی‌بودن" و "مردمی‌ماندن" راهپیمایی اربعین و جستجوی دقیق برای کاهش دخالت دولت از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌سازی و تنظیم گری است.

حجت الاسلام مصلح یادآور شد: دولت به نگرانی نخل‌داران توجه نماید، باتوجه به اینکه نخل‌داران در آستانه برداشت خرمای جدید خود هستند، به دلیل مشکلات گذشته نگران عرضه محصول خود می‌باشند.

‌وی اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر هزینه تمام شده تولید خرما به شدت بالا رفته و قیمت آن هیچ تناسبی با هزینه‌های سنگین تمام شده آن ندارد تاجایی که نخل‌داران نه تنها سودی نمی‌برند بلکه متضرر هم می‌شوند، لذا یکی از مطالبات بحق نخل‌داران خرید تضمینی خرماست.

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: چنانچه جهاد کشاورزی در امر خرید خرما به نفع باغداران ورود نکند بیشتر نخلداران همچون سال گذشته متضرر خواهند شد و دیگر رغبتی به این شغل مقدس نخواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha