شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
یاوری

حوزه/ معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: هنر ابزاری برای اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، احسان یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، امروز در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ که در سالن تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هنر ابزاری لطیف و مهم برای اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه است.

وی با بیان اینکه هنر تصویری از ذوق پاک و بی آلایش انسانی است، افزود: هنرمند می‌تواند با خلاقیت و ذوق خود تصویری ماندگار و تأثیرگذار بیافریند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، با بیان اینکه اشاعه، ترویج و زنده نگه داشتن قیام عاشورا در بخشی، مرهون تلاش‌های شعرا، مداحان و هنرمندان است، خاطرنشان کرد: هنر، خدمت بسیار بزرگی به ترویج فرهنگ عاشورایی داشته است.

یاوری با بیان اینکه تمامی عرصه‌های هنر می‌تواند جلوه‌گر و بیانگر فرهنگ عاشورایی در جامعه باشد، گفت: امید می‌رود هنرمندان با هنر خود برای اشاعه فرهنگ عاشورایی بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ارسال بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی چلچراغ نشان از استقبال خوب از این سوگواره دارد، اظهار کرد: ذوق و هنر مردم لرستان در ارادت به خاندان اهل بیت(ع) همچون آبشارهای استان جاری و ساری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه امید می‌رود برگزاری سوگواره‌ها در اشاعه فرهنگ عاشورایی در جامعه موثر باشد، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده تلاش می‌شود این سوگواره‌ها در سطح ملی نیز برگزار شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha