یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / یادواره شهدای روحانی شهرستان تویسرکان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان، با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگی ریشه‌دار در حوزه‌های علمیه است، گفت: شهدای روحانی قبل از آنکه دیگران را برای حضور در میدان نبرد و دفاع از اسلام دعوت کند، خود وارد میدان شده و در خط مقدم حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، روز گذشته در یادواره شهدای روحانی شهرستان تویسرکان که در مدرسه علمیه زنگنه این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه علما و روحانیون مجاهد، در طول تاریخ در فعالیت‌های خیر و جهادی همیشه پیش‌قدم بودند، اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس، طلبه‌های جوان علاوه بر فعالیت در عرصه تبلیغی و دینی، در میدان نبرد و دفاع از اسلام و کشور نیز وارد شدند.

وی با اشاره به آمار شهدای روحانی، گفت: شهدای روحانی نسبت به جامعه آماری و تعداد آنها بیشترین شهید را در بین اقشار مختلف تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند و این افتخاری برای همه ما است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگی ریشه‌دار در حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: شهدای روحانی قبل از آنکه دیگران را برای حضور در میدان نبرد و دفاع از اسلام دعوت کند، خود وارد میدان شده و در خط مقدم حضور داشتند.

وی با تأکید بر اینکه امروز بیان این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در جامعه از ضرورت‌هاست و نباید نسبت به آن غافل باشیم، اظهار کرد: امروز به تقویت این روحیه در بین طلاب و فضلای جوان نیاز داریم.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: خوب است تا نام، تصاویر، وصیت‌نامه و شرح حال شهدای روحانی در سطح جامعه منتشر شود و نسل جوان ما با این بزرگان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در خط مقدم جهاد حضور داشته و دارند، گفت: در عرصه‌های مختلف جهاد که جز اولویت‌های کشور است این روحانیون و طلاب هستند که باید در گام اول احساس مسئولیت کنند و وارد میدان شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این یادواره، خاطرنشان کرد: استمرار روحیه و فرهنگ افتخارآمیز جهاد در بین جامعه روحانیت از مسائلی است که می‌توان با برگزاری چنین مراسماتی در جهت تقویت آن قدم برداشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha