سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود آذربایجانی

حوزه/ دبیر کمیته علمی همایش سالک الی الله گفت: از آبان‌ماه سال گذشته تا امروز حدود ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود ۴۰ مورد آن ویژگی‌های علمی لازم را داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی در نشست خبری همایش سالک الی الله با موضوع تبیین سیره و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز به دلایل مختلف ارتباط جامعه با علما کاهش پیدا کرده است که معرفی الگوهایی مانند آیت الله ناصری می‌تواند اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

دبیر کمیته علمی همایش سالک الی الله با اشاره به عناوین همایش، مطرح کرد: در محور اخلاقی عناوینی ازجمله اخلاق بندگی، اخلاق فردی، اخلاق خانوادگی، اخلاق اجتماعی، در محور تربیتی عناوینی ازجمله تربیت عبادی/معنوی، دینی/اعتقادی، خانوادگی/اجتماعی، علمی/آموزشی و اخلاقی/اجتماعی و در محور مهدوی عناوین معرفت، محبت، اطاعت، توسل، انتظار و دعوت مطرح شده است.

وی با بیان اینکه فراخوانی به این عناوین تهیه و در سطح جامعه، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها ارسال شده است، عنوان کرد: از آبان‌ماه سال گذشته تا امروز حدود ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود ۴۰ مورد آن ویژگی‌های علمی لازم را داشتند.

دبیر کمیته علمی همایش سالک الی الله با اشاره به اینکه بخشی از این مقالات در دو همایش اصفهان و قم ارائه خواهند شد، خاطرنشان کرد: بخشی از مقالات همایش به صورت سفارشی و بخشی به صورت فراخوان بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ پیش نشست در شهرهای قم، اصفهان، مشهد، تهران و تبریز برگزار شده است، تصریح کرد: هرکدام از این پیش نشست‌ها بخشی از اهداف این همایش را تامین کرده و زمینه‌سازی و تمهیدات لازم از نظر علمی را به وجود آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی با اشاره به آماده‌سازی آثار مرحوم آیت الله ناصری، یادآور شد: در این زمینه نیز حدود ۱۵ اثر آماده‌سازی شده است که برخی از عناوین آن شامل کتاب سخن دوست، رسم بندگی، آب حیات، در امتداد نور، جامع اسرار، در محضر قرآن، مجالس ناصری و داستان ناصری در محورهای مهدوی، اخلاقی و تربیتی تنظیم و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه دو پیش همایش در مشهد و تهران داشته‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم با گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، بتوانیم همایش پرباری در روزهای ۶ مهر در اصفهان و ۱۳ مهر در قم داشته‌ باشیم.

دبیر کمیته علمی همایش سالک الی الله در پایان بیان کرد: سخنرانان ویژه همایشی که در قم برگزار می‌شود، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان مقدس رضوی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha