یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری نمایشگاه کتب حوزوی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان ۳۰ شهریورماه تا ۷ مهرماه در مجتمع حوزوی آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام رضایی معاون علمی حوزه علمیه خراسان امروز سه شنبه ۲۸ شهریورماه در نشست خبری پیرامون نمایشگاه کتب تخصصی حوزه و معارف اسلامی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، اظهار داشت: نمایشگاه فرصت خروج محور است، یعنی برای نشان دادن آنچه که در حوزه علمیه در قالب فعالیت‌های علمی از جمله کتاب و مقاله است را به همه مخاطبان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب از دیدگاه مقام معظم رهبری که فرصتی برای آشناشدن با تازه ترین آثار است، گفت: حوزه علمیه خراسان ۱۲ امتیاز رقابتی نسبت به سایر حوزه‌های علمیه کشور دارد زیرا دارای حوزه علمیه قدیمی و دانشگاه با قدمتی است و دیگری فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی در مشهد زود بازده تر است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب حوزه علمیه برای هشتمین بار در مشهد برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه در آغاز با ۲۰ ناشر کار خود را آغاز کرد و امروز به ۱۴۰ ناشر رسیده است.

حجت الاسلام محمدصادق رجایی خراسانی مدیر پژوهش و توسعه زیر ساخت حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست گفت: این نمایشگاه به همت معاونت علمی و اداره زیرساخت‌های حوزه علمیه خراسان برگزار می‌گردد، همچنین براساس اسناد بالادستی و اسناد نظام پژوهشی حوزه علمیه خراسان برگزاری این نمایشگاه طرح ریزی شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در ۷ دوره با رشد و تکامل همراه بوده و لذا یکی از ضرورت‌های برگزاری نمایشگاه این است که باعث رشد و پویایی حوزه علمیه می‌شود، همچنین در تقویت علمی و پژوهشی و نیازهای روز حوزه در برگزاری این رویداد مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام رجایی خراسانی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه و توزیع منابع علمی، پژوهشی مورد نیاز حوزویان، دسترسی به منابع علمی اساتید و ارتقا فرهنگ پژوهش از جمله اهداف این نمایشگاه می‌باشد.

وی با اشاره به حضور ۱۰ ناشر بین المللی در نمایشگاه، اظهار کرد: نمایندگان ناشران خارجی از کشورهای عراق، لبنان و مصر در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه امام صادق (ع)، انتشارات مکتب الامام هم از جمله بخش بین الملل نمایشگاه کتب حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشست‌های علمی، بازدید مسئولان، اساتید عالی حوزه از نمایشگاه نیز از جمله برنامه‌های این رویداد علمی است.

گفتنی است هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان با حضور شخصیت‌های حوزوی، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امام جمعه موقت مشهد پنج شنبه ۳۰ شهریور افتتاح خواهد شد و تا ۷ مهرماه سال جاری در مجتمع حوزوی آیت الله هاشمی شاهرودی برپاست.

همچنین بانوان نیز می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه روزهای اول و چهار مهر مراجعه کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha