شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ نشست حوزه علمیه استان و انتقال خون بوشهر

حوزه/ مشاور مدیر کل انتقال خون استان بوشهر گفت: استفاده از ظرفیت معنوی و مذهبی حوزه علمیه در راستای ارتقای فرهنگ اهدای خون و محصولات خون، افزایش مشارکت طلاب، روحانیون و خانواده‌های آنان در امر اهدای خون و محصولات خوبی برخی از این اهداف این تفاهم نامه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، علیرضا منخیان مشاور مدیر کل انتقال خون استان بوشهر امروز در دیدار با حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده سازمان انتقال خون با حوزه علمیه، به تشریح اهداف این تفاهم نامه پرداخت و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت معنوی و مذهبی حوزه علمیه در راستای ارتقای فرهنگ اهدای خون در جامعه، محصولات خون، افزایش مشارکت طلاب، روحانیون و خانواده‌های آنان در امر اهدای خون برخی از این اهداف این تفاهم نامه است.

وی افزود: همچنین افزایش دانش و مهارت طلاب و روحانیون در مقوله انتقال خون، افزایش روحیه معنوی کار داوطلبانه جامعه توسط طلاب و روحانیون، ارتقای ظرفیت نیروی انسانی دارای مهارت کافی در مقوله اهدای خون و محصولات خونی به‌ویژه در شرایط بحران و افزایش ذخایر خون و محصولات خونی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مشاور مدیر کل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به روش‌های اجرایی این تفاهم نامه، گفت: تشکیل کارگروه مشترک پس از امضای تفاهم نامه، تهیه شیوه نامه اجرایی و تعیین اولویت توسط کارگروه مشترک حداکثر در مدت یک ماه پس از تشکیل کارگروه، جلب مشارکت طلاب و روحانیون و اجرای برنامه‌های مشترک موضوع تفاهم نامه از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های تخصصی و پویش‌ها و جشنواره‌ها برخی از روش‌های اجرایی این تفاهم نامه است.

منخیان اظهار کرد: تهیه تولیدات علمی همچون مقاله، کتاب، پوستر و سخنرانی در قالب برنامه‌های مشترک نیز با توافق دو نهاد امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش حوزه، در این جلسه مقرر شد نشستی با حضور نهاهای حوزوی استان برگزار و موضوعات تفاهم نامه و نحوه همکاری بررسی و گفت‌وگو شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha