دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر / دیدار رییس کمیته امداد استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه از ادارات، نهادها و دستگاه‌های استان قم، خواست با تعامل و هم‌افزایی امکانات خود، بار سنگین مسکن را از دوش نیازمندان بردارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به کارویژه‌ها و آمایش‌های استانی در منظومه طرح‌های حوزه گفت: با ۵۰ نهاد تفاهم‌نامه امضا شد که با ۱۰ نهاد به توافق برنامه ۵ ساله رسیدیم و کمیته امداد هم یکی از این نهادهاست.

وی با تبریک انتصاب حجت الاسلام محمدطه مهری به سِمت مدیرکلی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: امیدوارم با انتصاب شما، شاهد رسیدگی مضاعف به نیازمندان و پیگیریهای بیشتر در اجرای تفاهم‌نامه‌های امضاء شده با حوزه علمیه باشیم.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه قم در پشتیبانی فکری و تربیتی کشور نقش‌آفرین است تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه، مطالعات عمیق پژوهشی و تربیت نیرو برای نهادها و سازمان‌ها در کنار تعامل‌های میدانی و عملیات اجرایی پیش‌بینی شده است که برای این برنامه باید گام‌های اساسی برداشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه، ۱۰ طرح تبلیغی کلان توسعه یافته حوزه علمیه در شبکه‌های مختلف تبلیغی را خاطرنشان و اظهار کرد: کمیته امداد هم با رویکرد جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی توازن و تکافل اجتماعی، پیوست مد نظر خود را برای این مجموعه تبلیغی ارائه کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به نام شریف امام خمینی(ره) مزین است افزود: این نهاد مقدس باید الگوساز نظام امداد اسلامی و شاخص‌های آن باشد و در راهبری حرکت عدالت در کشور فراتر از مأموریت‌های خود عمل کند.

آیت الله اعرافی سرآمدی مشارکت خیّران استان قم در خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی را یادآور شد و ادامه داد: خاطرنشان و تأکید کرد: اصل مشارکت و پیشگامی خیران قم باید رتبه یک کشور باشد و با هم‌افزایی و توان‌افزایی آنها مشکلات مددجویان را به حداقل برسانید.

امام جمعه قم مسیر کمیته امداد در تعامل با حوزه را نیز مورد تأیید دانست و از پایه‌ریزی پیوست فرهنگی در همه اقدامات کمیته امداد قدردانی کرد.

وی خواستار تقویت تعاملات میان ‌دستگاهی این نهاد برای محرومیت‌زدایی در استان شد و تصریح کرد: موضوع مسکن نیازمندان را که از اولویت‌های مهم دولت نیز هست با همکاری و هم‌افزایی امکانات دستگاه‌های استانی به صورت جدی‌تر دنبال کنید تا بار سنگین مسکن از دوش نیازمندان برداشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان سخنان خود نیز اشاره‌ای به ضرورت توجه به قوانین خانواده و افزایش جمعیت در جامعه هدف داشت و پیگیری طرح دوباره زندگی را در تحقق اهداف این موضوع مهم مؤثر دانست.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدطه مهری، مدیرکل کمیته امداد استان قم گزارشی از شرایط مددجویان و عملکرد این نهاد در استان ارائه کرد و خواستار حمایت و همکاری بیشتر حوزه علمیه در رفع فقر و محرومیت در استان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha