دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه شهرستان میانه گفت: امروز باید به بحث پیشگیری از وقوع جرم اهمیت داده شود و سرمایه‌گذاری ما روی این قضیه معطوف شود، چرا که فقط با مجازات نمی‌شود جرم را کاهش داد و این جز با فرهنگ‌سازی محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان میانه امروز در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان، اظهار داشت: قوه قضائیه از ابتدای انقلاب به برکت حضور بزرگانی همچون شهید بهشتی پیشرفت چشمگیری داشته و امروز توانسته جایگاه مستقل خود را به نحو مطلوب در کشور پیدا کند.

وی افزود: از زمان انقلاب تاکنون عملکرد قوه‌قضائیه را در تمامی عرصه‌ها موفق ارزیابی می‌کنیم و این به برکت حضور بزرگان و نخبگانی است که در بدنه این سیستم بوده و در ساختار آن نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

حجت الاسلام رشادی ادامه داد: ما دعاگوی تمامی قضات و کارکنان قوه قضائیه هستیم و برایشان در این مسئولیت حساس آرزوی موفقیت داریم، از جمله عملکرد موثری که قوه‌قضائیه انقلاب اسلامی داشته همین تأسیس شوراهای حل اختلاف است که انصافاً نقش موثری در کاهش آمار پرونده‌های قضایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید به بحث پیشگیری از وقوع جرم اهمیت داده شود و سرمایه‌گذاری ما روی این قضیه معطوف شود، چرا که فقط با مجازات نمی‌شود جرم را کاهش داد و این جز با فرهنگ‌سازی محقق نخواهد شد.

امام جمعه شهرستان میانه اظهار کرد: بنده به کشورهای خارجی زیادی سفر کرده‌ام و قاطعانه عرض می‌کنم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی جزو بهترین‌هاست، سیستم قضایی بیشتر کشورها عدالت محور نبوده و در آن‌ها احقاق حق نمی‌شود و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha