جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ آغاز آئین استانی بازگشایی مدارس استان آذربایجان غربی

حوزه/ مطهری اعلام کرد: ۹۸۰ روحانی در قالب طرح امین در مدارس آذربایجان غربی مشغول به تبلیغ و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، علی مطهری امروز در آیین بازگشایی مدارس که در آموزشگاه اسکویی ناحیه دو ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی با تقدیم ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش آموز همواره‌ در صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی پیشرو بوده است.

وی با بیان این که آغاز سال تحصیلی جدید با شعار مدرسه قوی و ایران قوی و همزمان با هفته دفاع مقدس نشان از پیوند اندیشه و تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: در نگاه مقام معظم رهبری، عزت مادی و معنوی و پیشرفت ملی در گرو توجه ویژه و بنیادی به آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: مشارکت همه جانبه مسئولان و اولیاء دانش‌ آموزان در عرصه تعلیم و تربیت منجر به توسعه آموزش و پرورش خواهد شد و امسال سرانه فضای آموزشی استان با همت همه مسئولان استانی و کشوری افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این که افزایش ۵۰ درصدی سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش در سال‌جاری محقق شده است، گفت: افزایش ۴ درصدی نرخ ورود دانش آموزان پایه دهم به رشته های فنی، پایش رشته ای و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش در دستور کار قرار دارد.

مطهری اظهار کرد: شاهد افزایش ۲۰۶ درصدی درآمدهای هنرستانهای فنی مهارتی و افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در هنرستانهای استان هستیم.

وی ادامه داد: با تلاش مسئولان استان، افزایش ۲ درصدی سهم رشته ریاضی در فرآیند هدایت تحصیلی محقق شده است و آموزشهای رشد مدار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ۵۰ درصد مدارس استان محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: ۹۸۰ روحانی در قالب طرح امین در مدارس آذربایجان غربی مشغول به تبلیغ و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان هستند و سال گذشته با تلاش فرهنگیان استان، آذربایجان غربی در جشنواره های علمی و مسابقات ورزشی خوش درخشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha