سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسن محمدی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: مشوق‌هایی که در مسئله ازدواج آسان و جمعیت از جمله اعطای وام تسهیلات کم بهره توسط بانک‌ها وجود دارد، به درستی اجرا نمی‌شود و بانک‌ها ترجیح می‌دهند به جای کمک به مسئله جمعیت به بنگاه داری و افزایش سرمایه خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حسن محمدی امروز در جلسه هم افزایی و همفکری سپاه، بهزیستی و تبلیغات اسلامی در مسئله ازدواج آسان و تکثیر نسل که در سالن اداره تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در مسئله حمایت از خانواده و جمعیت یا با فقدان قانون محکم مواجه هستیم و یا اگر قوانینی هم وجود دارد توسط متولیان امر به درستی اجرا نمی‌شود و لازم است در این زمینه قوانین قابل اجرا تصویب و به اجرای آن نظارت درست صورت گیرد.

وی افزود: مشوق‌هایی که در مسئله ازدواج آسان و جمعیت از جمله اعطای وام تسهیلات کم بهره توسط بانک‌ها وجود دارد، به درستی اجرا نمی‌شود و بانک‌ها ترجیح می‌دهند به جای کمک به مسئله جمعیت به بنگاه داری و افزایش سرمایه خود اقدام کنند و در اعطای وام‌های ازدواج و فرزندآوری به دلیل اینکه سود کمتری دارد، استنکاف می‌کنند و افراد را ماه‌ها و گاهی تا یک سال در نوبت نگه می‌دارند و در اعطای وام نیز برخی بانک‌ها اصل سود ۱۸ ماه را در لحظه واریز به حساب فرد، برداشت می‌کنند که این مسئله هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، چطور می‌شود فردی که از پول استفاده نکرده باید به بانک سود بدهد؟

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: باید بانک‌ها به مسئله وام‌های کم بهره فرزندآوری و ازدواج ملزم باشند و بنیاد مسکن و وزرات راه و دیگر مجموعه‌ها در مسئله اعطای مسکن و تسهیلات در این زمینه باید همکاری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد و هیئات مذهبی از ظرفیت بالایی برای ترویج ازدواج آسان و تکثیر نسل برخوردار هستند، اما مسئولین بدان اهتمامی ندارند و سعی می‌کنند جلسات در این زمینه را در تالارهایی که بر اساس سیستم غربی طراحی شده برگزار کنند و این برنامه‌ها هم صرفا برای گزارش انجام می‌شود و پیوست فرهنگی ندارد.

حجت الاسلام محمدی با انتقاد از عدم اجرای درست و دقیق مشاوره‌های قبل از ازدواج در مجموعه‌های مربوطه، گفت: عملا در بسیاری از مجموعه‌ها مشاوره‌های قبل از ازدواج صورت نمی‌گیرد و با هماهنگی روحانیت ارومیه برخی از مساجد محوری شهر ارومیه از جمله مسجد یازهرا(س)، امام خمینی(ره) شهرک شهریار، حر، حضرت قاسم(ع) و امام حسین(ع) دیگاله در مسئله ارائه محتواهای تخصصی جمعیت و فرزند آوری، مشاوره‌های ازدواج و مهارت‌های سبک زندگی فعالیت خواهند نمود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: در بحث مردمی سازی، تربیت انبوه کنشگر به‌صورت مخاطب محور و تخصصی، به تفکیک آحاد مردم از نظر طیف‌های فرهنگی و نوع نقش آفرینی اجتماعی آنان، نادیده گرفته شده و در سطوح مدیران کل و مدیران عالی استان انگیزه و اراده قوی برای آشنایی با مرّ قانون جوانی جمعیت و نحوه پیاده سازی کار به‌صورت جهادی وجود ندارد.

وی گفت: بودجه‌های موجود به سمت و سوی ناصحیح می‌رود و در برنامه‌هایی که در خصوص جوانی اجرا می‌شود نیز اقشار مختلف در نظر گرفته نمی‌شوند و هیچ گونه قرارگاه رصد مردمی جهت گرفتن بازخورد از میدان، تأسیس نشده و هنور شبکه نفوذ و مافیای غربالگری فعال است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha