یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام منافی

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: صهیونیزم بین الملل به دنبال بلعیدن دنیا و سیطره بر کل عالم است و در این مسیر فقط شیعه را مانع راه خود می‌بیند و شیعه نیز قدرت خود را از امام حسین (ع) و عاشورا گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین منافی شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مسجد یازهرا(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت شیعه و اهل سنت نباید به یک هفته محدود شود و براساس تعلیمات الهی دین مبین اسلام باید همه مسلمانان با هم در طول سال ارتباط داشته باشند و تنها هفته وحدت فرصتی برای تجدید خاطره‌ها، نشست‌ها و همفکری است و قطعا این نشست‌ها دارای اثر و فائده است.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ باطل که محوریت آن طاغوت، دنیا طلبان، زورگویان و دلال‌ها بودند، در برابر حق که به محوریت الله، انبیاء، ائمه و علمای دین بود ایستادند، چرا که دنیاخواران تنها دین و حق را مانع رسیدن به هوا و هوس‌های خود در این دنیا می‌دانند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خدای متعال در بزنگاه‌ها که طاغوت می‌رفت ریشه دین را از بین ببرد به داد دین رسیده است که یکی از این برهه‌ها انقلاب اسلامی است، طاغوت و استکبار جهانی تلاشی که در این عصر برای از بین بردن دین به کار گرفته در طول تاریخ بی‌نظیر است اما خدای متعال با حرکت امام خمینی(ره) که برگرفته از مسیر انبیای الهی و ائمه معصومین بود، همه نقشه‌های استعمار و استکبار را از بین برد.

وی افزود: مبارزه و جنگ امروز دیگر اسلحه و مهمات نیست و دشمن با استفاده از همه توان و ظرفیت خود در فضای مجازی و رسانه‌ای علیه دین و مذهب تلاش می‌کند و در واقع جنگ امروز، جنگ اطلاعات، علم و تمدن است که غرب تلاش می‌کند یک تمدن دروغین را بر اساس منافع انسان گرایانه به دنیا تحمیل کند.

حجت الاسلام منافی گفت: امروزه رشد علمی در دنیا با سرعت پیش می‌رود و غرب این رشد را بر مبنای منافع خود، دین ستیزی و انسان گرایان ترویج می‌کند و تمام تلاشش این است که علم را در برابر دین قرار دهد و انسان را به جای خدا قرار داده و پرستش می‌کند.

وی افزود: تفکر غربی، افکار الهی انسان را نشانه گرفته و به دنبال نابودی آن است و جوانان در این جنگ در تیر رس هستند و اگر با علمای دین و مساجد و منابر ارتباط نداشته باشند به راحتی در این دریای مواج شبهات غرق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی عنوان کرد: امروز نظام استکباری علم بی‌خدایی را نشر می‌دهد، البته مردم دنیا حتی در خود غرب نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای زیست انسانی و با آرامش به خدا پناه ببرند و به همین دلیل هم در این سال‌های اخیر در غرب خصوصا اروپا و آمریکا گرایش به اسلام افزایش یافته و یکی از دلائل به وجود آمدن داعش توسط آمریکا در کنار مسائل دیگر نیز این بود که از اسلام به غرب چهره‌ای وحشی به نمایش بگذارد.

وی گفت: تلاش غرب برای مقابل با اسلام مصداق این آیه قرآن است که می‌فرماید، یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ، می‌خواهند نور خدا را با دم دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده نور خود است، هر چند کافران را ناخوش آید.

حجت الاسلام منافی تصریح کرد: غرب برای ده‌ها سال آینده دنیا برنامه ریزی می‌کند و لذا در این راستا نیز برخی خیزش‌های بهار عربی نظیر مصر و تونس و لیبی را کنترل کرد.

وی ادامه داد: صهیونیزم بین الملل به دنبال بلعیدن دنیا و سیطره بر کل عالم است و در این مسیر فقط شیعه را مانع راه خود می‌بیند و شیعه نیز قدرت خود را از امام حسین(ع) و عاشورا گرفته است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی یادآور شد: انگلیس برای تسلط به کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف در آن‌ها در ایران بهائیت، در عربستان وهابیت و در هند هم گروه‌های افراطی را راه اندازی کرد تا فتنه و اختلاف تا ابد در جوامع اسلامی باشد و ایران قبل از انقلاب در دست بهائیت اداره می‌شد و در رأس حکومت هم شخصی عیاش حضور داشت و مردی الهی از جنس ائمه معصومین از قم به پا خواست و همه بازی‌های انگلیس در ایران را به هم زد و امروز غرب مجبور است به این مسئله اعتراف کند.

وی اضافه کرد: در دفاع مقدس بجز دو سه کشور همه دنیا از صدام و رژیم بعث حمایت می‌کرد و این اراده الهی بود که انقلاب اسلامی پابرجا بماند و ایران اسلامی با تقدیم بیش از ۲۳۰ هزار شهید در برابر کل عالم ایستاد و الگویی برای دیگر امت‌های آزاده و اسلامی شد.

حجت الاسلام منافی گفت: قدرت نظامی غرب برای ایران خطر نیست و مهم‌ترین خطر امروز سقط جنین است، بر اساس آمارهای موجود سالانه حدود ۳۵۰ هزار نفر سقط می‌شوند و در دنیایی که غرب برای افزایش جمعیت خود برای مردم دیگر کشورها تابعیت می‌دهد اما در کشور ما عده‌ای در اثر تبلیغات سوء دشمنان به سقط جنین روی می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی شیعه و اهل سنت و دیگر اقوام و ادیان در کنار هم از انقلاب اسلامی دفاع کردند و بسیاری از خانواده‌های اهل سنت در آذربایجان غربی و کردستان به دلیل حمایت از انقلاب اسلامی به دست گروه‌های تجزیه طلب و تروریستی به طرز فجیعی قتل عام شدند و لذا امنیت امروز کشور مدیون رشادت شهدایی است که وظیفه ماست یادشان را گرامی بداریم و راه شان را ادامه بدهیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha