شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه میمند

حوزه/ امام جمعه میمند تمدن اسلامی را تمدنی دینی برشمرد و گفت: همه مؤلفه‌های تمدن دینی بر محور اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام عباس بهزادی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ جوانان گام دوم انقلاب که در شهرستان فراشبند برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص «ما به قله‌ها نزدیک شده ایم»، اظهار داشت: جوانان این مرز و بوم باید بدانند رسیدن به قله یک آرمان است.

وی در ادامه مراحل رسیدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: برای رسیدن به آرمان‌ها و اهدافِ انقلاب باید مراحلی مانند قیام انقلابی را طی کنیم.

کارشناس مذهبی، یادآور شد: قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) موجب سقوط نظام پادشاهی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

وی، تحقق نظام انقلابی را از دیگر اهداف انقلاب برشمرد و تصریح کرد: در نظام انقلابی، کار جهادی، معنویت، اخلاق حرف اول را می‌زند، کارگزار و مسئول خود را یک انقلابیِ متعهّد در برابر خدا و خلق می‌داند و جایگاه خود را سنگر خدمت به پیشرفت جامعه تلقّی می‌کند.

حجت الاسلام بهزادی همچنین دولت انقلابی را سومین اهداف انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم دولت سیزدهم دولتی انقلابی در راستای خواسته‌های مقام معظم رهبری است.

وی، به چهارمین اهداف انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: جامعه انقلابی نیز جزو اهداف و آرمان انقلاب به شمار می‌رود، از این رو در حال حاضر مواردی مانند اعتکاف، جشن نیمه شعبان، غدیر و اربعین انقلابی بوده که در جامعه ایجاد شده است.

امام جمعه میمند در پایان متذکر شد: هنگامی مراحل چهارگانه طی شد، تمدن اسلامی محقق می‌شود که همان قله است، این تمدن اسلامی تمدنی دینی است که همه مؤلفه‌های آن بر محور اسلام است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha