شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خرّمدره گفت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاوری‌ ها و از خودگذشتگی‌های جوانان غیور است که برای دفاع از این مرز و بوم و انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای مدافع سلامت شهرستان خرمدره با سخنرانی حجت الاسلام مردانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مردانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خرّمدره با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) «نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَهُ، دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی‌شود امنیت و عافیت»، اظهار داشت:هفته دفاع مقدس یادآور دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانان غیور است که برای دفاع از این مرز و بوم و انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کردند.

وی با اشاره به شهدای مدافع سلامت به‌ویژه شهید مدافع سلامت شهرستان «شهید حمزه مقدم» که در دوران فراگیری بیماری کرونا در راه دفاع از سلامت هموطنان جان خود را تقدیم کرد، گفت: جنگ و بیماری کرونا در ظاهر خانمان سوز بود و تعداد کثیری از عزیزان از میان ما رفتند.

حجت‌الاسلام مردانی، یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در ملت ایران دانست و افزود: نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در کشور به‌موجب مقاومت هشت ساله دفاع مقدس است.

وی با اشاره به دستاوردهای دوران مشقت بار فراگیری بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، تولید واکسن بومی کرونا، ساخت و تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا، پای کار آمدن خیل عظیمی از جامعه در راستای کمک‌های مومنانه و ضد عفونی کردن معابر از زیبایی‌ها و دستاوردهای بیماری کرونا بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرّمدره خاطرنشان کرد: همان طور که شهید سلیمانی تأکید داشت، از دل بحران‌ها است که فرصت‌ها بیرون می‌آید و امروز به عینه شاهد این موضوع هستیم.

گفتنی است شهید حمزه مقدم دومین شهید مدافع سلامت در استان زنجان، ۲ تیر ماه سال ۱۳۵۳در روستای خراسانلو شهرستان ابهر دیده به جهان گشود، وی پس از اخذ مدرک دیپلم، تحصیلات خود را در رشته پرستاری ادامه داد و از سال ۱۳۸۱ به عنوان اولین مسئول فوریت‌های پزشکی بیمارستان بوعلی‌سینا شهرستان خرم‌دره فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

شهید مقدم از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار سایر همکاران خود در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا به‌عنوان مسئول فوریت‌های پزشکی خرمدره در ایام کرونا به ارائه خدمت پرداخت و علیرغم ابتلا به ویروس کرونا و عوارض این بیماری، هرگز دست از کار و فعالیت نکشید و شبانه‌روز خود را وقف خدمت‌رسانی به هم‌شهریانش کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha