یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
نقش زنان در دفاع مقدس  ب

حوزه/ مدیر دفتر روایت زن انقلاب اسلامی گفت: شیر زن اهوازی سید بتول جزایری، بعد از شهادت مظلومانه پسرش در هویزه، برای مبارزه با ظلم جان دوباره‌ای گرفت، از تأسیس چایخانه و شست‌وشوی لباس رزمنده‌ها گرفته تا راه‌اندازی کاروانی برای دلداری و دعوت به صبر خانواده‌های شهدا که از مهم‌ترین اقدامات این مادر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با هفته دفاع مقدس صبح امروز نشست مجازی با موضوع "نقش زنان در دفاع مقدس" با حضور خانم زهرا صادقی فرد مدیر دفتر روایت زن انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه کوثر زرندیه برگزار شد.

خانم صادقی فرد اظهار داشت: تاریخ دفاع‌مقدس، زنان قهرمان و تأثیرگذار کم ندارد، کسانی که همپای مردان برای دفاع از این مرز و بوم ایستادند و حماسه آفریدند.

وی گفت: یکی از این بانوان، شیر زن اهوازی سید بتول جزایری است، کسی که نه فقط به‌واسطه داشتن پسری به‌نام شهید سیدحسین علم‌الهدی فرمانده سپاه هویزه، شناخته شده بود که خود گنجینه‌ای بود برای این وطن و فعالیت‌های انقلابی‌اش به سال‌های دور برمی‌گردد.

مدیر دفتر روایت زن انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی عروس خانه آیت‌الله سیدمرتضی علم‌الهدی شد، در سال ۱۳۴۳ در حمایت از امام خمینی(ره)، کاری کرد کارستان، شجاعانه با کمک چند نفر از خانم‌های اهوازی به شاه تلگراف زد و اعتراض خود را در مورد تبعید امام باز گو کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شهادت مظلومانه پسرش در هویزه، برای مبارزه با ظلم جان دوباره‌ای گرفت، از تأسیس چایخانه و شست‌وشوی لباس رزمنده‌ها گرفته تا راه‌اندازی کاروانی برای دلداری و دعوت به صبر خانواده‌های شهدا که از مهم‌ترین اقدامات این مادر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha