دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ دیدار فرماندهان ارشد نظامی آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: وقتی در دین مقدس اسلام توهین به مقدسات ادیان ممنوع است، توهین به مقدسات آنهایی که با ما در دین یکی هستند ولو مذاهب مختلف دارند، به طریق اولی ممنوع و حرام شرعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه در دین اسلام، توهین و تمسخر و اهانت به هر فردی از افراد جامعه انسانی منع شده، اظهار داشت: اهمیت تبلیغ وحدت و صمیمیت در میان همه انسان‌ها یک نکته ضروری است.

امام جمعه ارومیه افزود: بر اساس آیات و روایاتی که از معصومین (ع) در اختیار ما است، خدای تبارک و تعالی در دین مقدس اسلام، جایگاه انسان و کرامت انسانی را مورد تأکید قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعالیم دین مقدس اسلام، همه انسان‌ها از این کرامت و شرافت برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در دین ما، توهین، تمسخر و اهانت به هر فردی از افراد جامعه انسانی منع شده، لذا باید تلاش کنیم در میان همه انسان‌ها وحدت و صمیمیت را تبلیغ نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به صراحت فرموده که به غیرمسلمانان هم خوبی کنید، گفت: احسان و نیکی حتی بر غیر مسلمانی که با مسلمانان دشمن نیست، دستور دین مقدس اسلام است، به صورتی که خداوند حتی توهین به مقدسات بت‌پرستان را هم نهی کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی در دین مقدس اسلام توهین به مقدسات ادیان ممنوع است، توهین به مقدسات آنهایی که با ما در دین یکی هستند ولو مذاهب مختلف دارند، به طریق اولی ممنوع و حرام شرعی است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اظهار کرد: امیدواریم خدای تبارک و تعالی به همه امت اسلامی عنایت بفرماید تا در سایه تعلیمات عظیم قرآن کریم و دین مقدس اسلام با صمیمیت، الفت و مهربانی زندگی کنند و رفتار ما نسبت به همدیگر الگو و سرمشقی برای غیر مسلمانان باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha