چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه شهر کهک گفت: نیروی انتظامی حافظ سه گوهر امنیت، نظم اجتماعی و ارزش های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی امام جمعه شهر کهک در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به بررسی اهمیت و آثار منفی سخن چینی در روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی ادامه داد: این رذیله اخلاقی موجب به وجود آمدن کدورتها و اختلافات در جامعه می گردد؛ پیامبر اکرم (ص) خطاب به مردم فرمودند؛ الا انبئکم بشرارکم؟ آیا شما را از شرورترین افراد خبر دهم؟ قالوا: بلی یا رسول اللَّه (ص)!

گفتند: آری ای رسول خدا! قال: المشاؤون بالنمیمة، المفرقون بین الاحبة، الباغون للبراء المعایب؛ فرمود: آنها که بسیار سخن‌چینی می‌کنند، در میان دوستان جدایی می‌افکنند، و برای افراد پاک و بیگناه در جستجوی عیوبند.

وی بیان داشت: بی اعتماد شدن مردم به فرد نمام و سخن چین، یکی از مهمترین آثار دنیوی این گناه بزرگ است؛ چرا که این اشخاص همان گونه که سخن دیگران را برای ما می آورند، سخن ما را نیز برای آنها می برند. امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند: «مَن نَقَلَ إلَیکَ نَقَلَ عَنکَ» کسی که [از دیگران] برای تو خبر می آورد، از تو [برای دیگران] خبر می برد.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی تاکید کرد: بر اساس روایات یکی دیگر از آثار اخروی سخن چینی عبارت است از گرفتار شدن به عذاب قبر؛ پیامبر اعظم (ص) می فرمایند: «عَذَابُ اَلْقَبْرِ مِنَ اَلنَّمِیمَةِ وَ اَلْغِیبَةِ وَ اَلْکَذِبِ»؛ عذاب قبر نتیجه سخن چینی، غیبت و دروغ است.

وی ابراز داشت: همچنین این گناه بزرگ انسان را از سعادت اخروی و داخل شدن در بهشت برین محروم می نماید؛ رسول اکرم (ص) می فرمایند: «أَرْبَعَةٌ لاَ یَدْخُلُونَ اَلْجَنَّةَ اَلْکَاهِنُ وَ اَلْمُنَافِقُ وَ مُدْمِنُ اَلْخَمْرِ وَ اَلْقَتَّاتُ وَ هُوَ اَلنَّمَّامُ»؛ چهار دسته از بهشت محروم می گردند: کاهنان، منافقین، شرابخواران و سخن چینان.

امام جمعه شهر کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی حافظ سه گوهر امنیت، نظم اجتماعی و ارزشهای اسلامی است.

وی ادامه داد: تقدیم ۱۳ هزار شهید از ابتدای انقلاب تا کنون، سند و گواه خدمت خالصانه این نهاد مقدس است.

امام جمعه کهک در ادامه بر لزوم ارتقاء ساختار و نیروی انسانی پلیس در شهرستان تاکید کرد و تاسیس مراکزی همچون پلیس +۱٠ و مرکز آموزش رانندگی را لازم و ضروری برشمرد.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه خطبه ها، به هفته وقف اشاره کرد و از مطالبه کتبی خطاب به دادستانی شهرستان، نسبت به حل و فصل اختلافات موجود میان برخی نهادهای شهر کهک پیرامون موقوفات شهر، خبر داد.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به روز جهانی کودک و مطالبات امام خامنه ای در سال ۹۹ نسبت به وضعیت مهد کودک های کشور، بر لزوم قانون گذاری صحیح در این زمینه و رسیدگی به وضعیت مهدهای کودک تاکید کرد.

وی همچنین از رئیس آموزش و پرورش شهرستان خواست که گزارشی از وضعیت کمی و کیفی مهد کودک های شهرستان تنظیم کرده و جهت آسیب شناسی و برنامه ریزی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha