شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1111992
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
سردار غلامرضا سلیمانی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز یک تحول بزرگ در جهان بود، گفت: میهن پرستان واقعی عشایر لرستان هستند که در مقابل ظلم و جور ایستادند و اجازه تعدی دشمن به خاک ایران را ندادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، امروز در مراسم بزرگداشت یک هزار شهید جامعه عشایری لرستان که در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) در خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با نقش آفرینی امام راحل(ره) و مردم به پیروزی رسید، اظهار داشت:باید همواره به یاد داشته باشیم انقلاب اسلامی با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رسیده است.

وی با بیان اینکه در درون ایران اسلامی ایلات و عشایر همواره نیروی ثابت مقاومت و دفاعی را تشکیل می‌دادند، افزود: عشایر همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی خوش درخشیده و رسالت خود را به خوبی انجام داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها، رضا پالانی که هرگز خان نبود را برای رسیدن به اهداف خبیث خود در ایران علم کردند و به دروغ به او لقب رضا خان را دادند، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها دنبال ایرانی ضعیف برای رسیدن به اهداف شوم خود بودند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه با مطالعه تاریخ در دوران شاهنشاهی در می‌یابیم که رضا شاه هرگز برای خدمت به مردم به جایی سفر نکرد، گفت: بزرگان ما نیاز است گنجینه‌های اسرار تاریخی خود را باز کنند و تاریخ اسف بار دوران رضا شاه و انگلیس خبیث را برای جوانان بازگو کنند.

وی با اشاره به اینکه رضا خان چادرهای عشایر را با دستور انگلیس بمباران می‌کرد، بیان کرد: رضا شاه با بی‌رحمی تمام سرمایه‌های کشور را به بیگانگان می‌داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با بیان اینکه در کجای دنیا سراغ دارید پادشاهی هرگز از مردم دلجویی نکند و به‌دنبال خدمت به مردم نباشد، یادآور شد: رضا شاه هرگز به اشغالگران اعتراض نکرده و دنبال منافع ملت و مردم ایران نبود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پاسخی محکم به دخالت‌های استعمار پیر انگلیس و ایادی استکبار داد، یادآور شد: انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه عشایر ایران و در رأس آن عشایر لرستان اولین قشری بودند که در مقابل زور و ظلم حکومت پهلوی به پا خواستند، اظهار کرد: عشایر در مقابل سیاست‌های ننگین و مستکبرانه رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با بیان اینکه عشایر با شجاعت، صلابت و اقتدار در مقابل حکومت پهلوی ایستادند، خاطرنشان کرد: باید رشادت‌های همه اقشار در مقابله با ظلم و جور برای نسل نوجوان و جوان جامعه بازگو شود.

سردار سلیمانی، با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های دروغین غرب سعی دارند روحیه انقلابی‌گری را در جامعه تضعیف کنند، بیان کرد: به لطف الهی و بصیرت مردم ایران اسلامی توطئه‌های دشمن راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان اوج بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی خود را در دفاع از میهن اسلامی به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: رشادت‌های عشایر برای اقتدار ایران اسلامی همواره در یاد و خاطره‌ها خواهد ماند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز یک تحول بزرگ در جهان بود، یادآور شد: انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب دوران بشریت است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ملت ایران به‌تنهایی و با دست خالی در دوران دفاع مقدس و با تکیه بر فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت در مقابل نظام سلطه ایستاد و با تقدیم جان فرزندان خود مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه روحیه ستودنی مقاومت پذیری ایران اسلامی در سایه منویات و رهبری‌های خردمندانه ولایت فقیه امکان پذیر شد، خاطرنشان کرد: جوانان شجاع ایران اسلامی، فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت را در جهان مخابره کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه بدون تردید میهن پرستان واقعی شهدا هستند، خاطرنشان کرد: میهن پرستان واقعی عشایر لرستان هستند که در مقابل ظلم و جور ایستادند و اجازه تعدی دشمن به خاک ایران را ندادند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه باید با جهاد تبیین نسل نوجوان و جوان جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم، گفت: دشمنان با انواع تهدیدها و توطئه‌ها نیز نخواهند توانست ملت ایران را ضعیف کنند و ملت ایران روز به روز مسیر پیشرفت و ترقی را طی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به قله‌های عظمت و اقتدار صعود خواهیم کرد و پرچم انقلاب را بر پایه تمدن نوین اسلامی در جهان به اهتزاز خواهیم درآورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: همه ایلات و همه اقوام ایران در کنار هم متحد و منسجم، یکدل و یکصدا به سمت عزت و اقتدار روزافزون ایران اسلامی حرکت خواهیم کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز مردم مظلوم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبیدند، اظهار کرد: قدرت و مقاومت مردم مظلوم فلسطین برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است و این مقاومت تا پیروزی قدس شریف ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha