پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
علی اکبر نوایی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: طوفان الاقصی علاوه بر غافلگیری رژیم صهیونیست، آبروی اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا را برد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد درباره جنگ بین اسرائیل و فلسطین و «طوفان الاقصی» به آیه شریفه «مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتًا ۖ وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ ۖ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این پیروزی نور امید و تازه‌ای را در کالبد جبهه مقاومت دمید اما باید از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: داستان اشغال سرزمین فلسطین داستان غم همیشگی امت اسلامی است، که ۷۵ سال پیش گروه‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست به پشتیبانی دولت‌های استعمارگر دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زدند و سرزمین قدس را اشغال کردند.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اشغالگران صهیونیست در آغاز ورود به سرزمین اسلامی در پناه سکوت دولت‌های به ظاهر اسلامی مرتکب بیش از ۷۰ جنایت در همان روز اول در حق ملت‌های فلسطین شدند، گفت: در روند این جنایت بزرگ ۵۳۱ شهر و روستا ویران شد و ۷۷۴ روستا به تصرف اشغالگران درآمد و ۸۰۰ هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود آواره شدند که در سال ۱۹۴۸ این آوارگان به سمت کشور اردن روانه شدند.

وی تصریح کرد: در تمام این سال‌ها اسرائیل غاصب و استعمارگران انگلیسی و آمریکایی، جنایات فراوانی را مرتکب شدند و متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق مدافع بشر نیز سکوت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه در این جریان کشتارهای فراوانی در نوار غزه و فلسطین و دیگر شهرها انجام شد، گفت: در همین راستا لازم بود، جبهه مقاومت در سرزمین اسلامی ایجاد شود، البته آرمان و مقاومت امروزه در سراسر منطقه اسلامی وجود دارد و یکی از وجوه آن، آزادی قدس شریف است.

وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی عملیات غافلگیرانه گروه‌های مقاومت فلسطینی است، افزود: حمله فلسطینی‌ها دیوار امنیتی بلند اسرائیل پیرامون غزه را، فرو ریخت و در دل آنها رعب و وحشت ایجاد کرد و این شکست ضربه کاری بر پیکره رژیم جلاد و آدمکش اسرائیل وارد نمود.

استاد حوزه علمیه خراسان در تحلیل این جریان گفت: طوفان الاقصی بازتاب کینه مقدس ملت فلسطین است که از ۷۵ سال پیش شروع شده و تاکنون ادامه دارد، مسلمانان و همه شیعیان جهان، اسرائیل را جلاد زمانه می‌دانند و این کینه مقدس را در درون خود نهفته دارند، که امروزه در حال خارج شدن از نهفتگی می‌باشد.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی بعد از انتفاضه سنگ و گلوله به اوج خود رسیده و شروع جدیدی برای نابودی رژیم غاصب کودک‌کش اسرائیل خواهد بود، گفت: طوفان الاقصی با عملیات سیف القدس قابل مقایسه نیست زیرا این طوفان توازن قوای جدیدی در میان مقاومت و رژیم صهیونیست ایجاد کرد.

استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: سطح بازدارندگی و اقتدار مقاومت ناشناخته بود و این موضوع برای اسرائیل و حامیان او و بعضی از کشورهای عربی منطقه روشن است، و این حملات بیانگر بالا رفتن ضریب اقتدار نیروهای مقاومت را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی گفت: این عملیات در کنار دیگر عملیات‌های دیگر تکامل پیدا کرد و زنگ نابودی رژیم جعلی اسرائیل را به صدا درآورد و همچنین حمایت از قدس شریف را به مرحله نوینی وارد کرد و آرمان‌های اسلامی بیت المقدس و مسجد الاقصی را در گفتمان‌های ملت‌های اسلامی به طور زنده در رویکرد نو و جدیدی وارد نمود.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دفاع از آرمان‌های فلسطینی‌ها جنبه عملیاتی و جهانی پیدا کرد گفت: این جریان باعث غافلگیری اسرائیل شد، زیرا آنها گمان می‌کردند که می‌توانند بر همه مسائل اشراف داشته باشند و این جریان آبروی اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا را نابود کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) آینده رژیم صهیونیست را نابودی می‌دانستند، گفت: جریان طوفان الاقصی باعث نزدیک شدن به تحقق آزادی قدس شریف شد، همانطور که مقام معظم رهبری و سردار دل‌ها وعده آن را داده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی بیان داشت: این پیروزی خوشحالی کلیه جریان‌های اسلامی را در پی داشت و همه جریان‌های اسلامی در منطقه و ملت‌های مستقل همکاری خود را برای کمک به فلسطین اعلام نمودند.

وی با اشاره به اینکه حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله، نظامیان صهیونیست را در داخل سرزمین فلسطین مورد حمله قرار دادند، گفت: عملیات طوفان الاقصی عملیاتی بود که اخراج اسرائیل را از باریکه غزه در پی دارد، و این جریان مصداق آیه شریفه ۴۱ سوره عنکبوت می‌باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha