یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1112470
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴  حوزه علمیه هامبورگ

حوزه/ سال تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ با پیام آیت الله سید محمد تقی مدرسی آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه هامبورگ با حضور چند تن از علما و روحانیون منطقه، گروهی از اساتید، طلاب حوزه علمیه هامبورگ، خیّران و جمعی از مؤمنان مسجد امام علی(ع)، در مصلای حوزه علمیه هامبورگ برگزار گردید.

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از قرآن کریم آغاز گردید، حجت الاسلام و المسلمین علی خوشنویس مدیر حوزه علمیه هامبورگ ضمن خیرمقدم گویی و تشکر از حضار محترم گزارشی کوتاه درباره حوزه علمیه هامبورگ ارائه نمود.

وی در بخشی از گزارش خود، گذشت حدود یک دهه پر فراز و نشیب از عمر این حوزه مبارکه را سبب پخته تر شدن و با تجربه تر شدن این حوزه دانست و از فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب این مدرسه علمیه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

او گفت: خبر مسرّت بخش فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب اثبات کننده این حقیقت است که می‌توان به این سرزمین و این حوزه مقدّسه امید رشد و تعالی داشت.

مدیر حوزه علمیه هامبورگ در بخشی دیگر از گزارش خود با پر برکت دانستن سال تحصیلی گذشته از تشکیل حدود ۹۰۰ جلسه درس برای ارائه حدود ۵۰ عنوان درسی از جمله زبان فارسی، زبان و ادبیات عربی، منطق، تاریخ، فقه، اصول و رجال خبر داد و از تمام کسانی که برای تعالی و استمرار حرکت مثبت این حوزه علمیه، وی را یاری کرده بودند تشکر نمود.

در ادامه این برنامه پیام تصویری آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای عراق پخش گردید. این عالم عراقی در پیام خود ضمن ابراز خرسندی از فعالیت حوزه‌های علمیه در اروپا، بر جهانی بودن آیین اسلام و رهائی بخش بودن آن تأکید کرده و گفت: همگان را به توجّه جدی به این نکته دعوت می‌کنم که اکنون که نظام‌های اخلاقی دنیای مدرن فرو ریخته و بی اخلاقی در جهان تئوریزه گشته، زمان آن است که همه با کمک هم ندای آیین توحیدی و اخلاقی اسلام را به گوش جهانیان برسانیم.

پس از آن میزگردی با حضور یکی از بانیان حوزه علمیه هامبورگ، مدیر حوزه علمیه هامبورگ و یکی از طلاب این حوزه علمیه برگزار شد و حاضران در این میزگرد، به سؤالاتی درباره اهداف تأسیس این حوزه علمیه، ارزیابی و تطبیق فعالیّت‌های آموزشی و پرورشی انجام گرفته با آن اهداف پاسخ دادند.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح رئیس آکادمی اسلامی آلمان گفت: طبق خواسته قرآن کریم و بر اساس آیه نَفر باید گروهی از مردم برای کسب علوم دینی به شهرهای علم خیز بار سفر ببندند تا به عالمانی ربّانی تبدیل شوند.

او هدف از این خواسته قرآنی را دو چیز دانست: نخست شناخت دین به منظور بیان معارف اعتقادی، اخلاقی و فقهی آن برای سایر مسلمانان و دیگری شناساندن اسلام و معارف متعالی آن به غیر مسلمانان.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در ادامه از فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه هامبورگ و از طلاب این حوزه که علی رغم فراز و فرودها، سختی‌ها و مضیقه‌های اجتماعی به تحصیل می‌پردازند ابراز خرسندی کرده و از آنان تجلیل نمود.

او افزود: ناخرسندان از وجود و فعالیت این حوزه سه گروه هستند نخست، بدخواهان و دشمنان بی اعتقاد به دین و اسلام، دوم، حاسدان و رشک برندگانی که تاب دیدن فعالیت و رشد این حوزه علمیه را ندارند و گروه سوم، کوته فکرانی که قدرت آینده نگری ندارد، جامعه خویش را نمی‌شناسند و توجّهی به تحولات اجتماعی ندارند.

در پایان مراسم تقدیر از ۱۵ طلبه ممتاز سال تحصیلی گذشته انجام شد و این مراسم با گرفتن عکس یادگاری از طلاب و اساتید حاضر و نیز جمیع حضار و سپس ضیافت شام، به پایان رسید.

آغاز سال‌تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ

آغاز سال‌تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ

آغاز سال‌تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha