یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1113018
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
جامعه النور

اصفهان/ آسیب ها و فرصت های فضای مجازی در دوره سواد رسانه در مدرسه علمیه جامعة النور اصفهان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حامد کمال، مدیر مؤسسه فلق در جمع طلاب شرکت کننده در دوره سواد رسانه مدرسه علمیه جامعة النور اصفهان پیرامون آسیب ها و فرصت های فضای مجازی گفت: یکی از آسیب های فضای مجازی اتلاف وقت است و افرادی که تصویر خودشان را روی پروفایل قرار می دهند و مرتب در حال تغییر ان هستند از نظر روانشناسی خود شیفته اند.

کارشناس سواد رسانه شایعه و تهمت را یکی دیگر از آسیب های فضای مجازی دانست و گفت: استفاده از پوستر جعلی و فتوشاپی به جای پوستر اصلی، شایعه ها و فیک نیوزها و تهمت ها در فضای مجازی بسیار است.

وی ادامه داد: آسیب بعدی طلاق می باشد که به خاطر استفاده بیش از حد از فضای مجازی و چک کردن گوشی توسط همسران پیش می آید، بنابراین سعی کنید رمز گوشیتان با همسرتان یکی باشد. اعتماد سازی در خانواده مهم است.

کمال، آسیب دیگر فضای مجازی را توهین، خشم و عصبانیت معرفی کرد و گفت: زندگی شاد و ویژگی های آن در عصر رسانه را باید بشناسید و برای دیگران بگویید. مثلا خرید کردن بصورت خانوادگی باعث شادی می شود.

کارشناس رسانه در پایان جلسه خطاب به طلاب گفت: مطالبه گری در فضای مجازی داشته باشید و اول خانواده را دریابید و تلاش کنید تا مربی رسانه شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha