شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نماز

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: تریبون نماز جمعه تریبون بیان مشکلات مردم است و در نماز جمعه علاوه بر اقامه نماز عبادی سیاسی، مردم مسائل و مشکلات خود را به گوش ائمه جمعه رسانده و آنان نیز مشکلات را به مدیران انعکاس خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان شب گذشته در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهر زاغه با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه گفت: تریبون نماز جمعه تریبون بیان مشکلات مردم است و در نماز جمعه علاوه بر اقامه نماز عبادی سیاسی مردم مسائل و مشکلات خود را به گوش ائمه جمعه رسانده و آنان نیز مشکلات را به مدیران انعکاس خواهند داد.

وی حضور روحانیت و مسئولان استانی و مدیران شهر زاغه در مراسم معارفه و تکریم امام جمعه این شهر را حکایت از اهمیت موضوع دانست و افزود: همه باید برای رسیدن به ارتقاء فرهنگی و پیشرفتی که نیاز جامعه امروز است با همدلی و در زیر پرچم ولایت تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اهمیت جایگاه تبلیغ گفت: ارسال رُسل و بعثت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و نیز نزول کُتب آسمانی برای هدایت، ارشاد، تعلیم و تربیت است.

امام جمعه خرم آباد در همین زمینه با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه جمعه و بیان سه مأموریت عمده و مهم انبیاء الهی، عنوان کرد:«هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ» این ماموریت اساسی انبیاء و اولیاء الهی است و در این راستا ماموریت اول انبیاء، آشنا سازی مردم با معارف اسلامی و قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی مأموریت دوم،را رشد و پروش و تربیت مردم دانست که مانع رذایل اخلاقی می شود و آلودگی‌ها را از درون جامعه بشری پاک می کنند.

وی مأموریت سوم را بصیرت و بینش به جوامع بشری عنوان کرد و گفت: بصیرت و بینش به جوامع بشری موجب روشنگری در جامعه خواهد شد.

امام‌ جمعه خرّم آباد در باب اهمیت نماز جمعه و امتداد حرکت و مأموریت انبیاء و اولیاء الهی توسط ائمه جمعه و جماعات خاطر نشان کرد: امام جماعت و امام جمعه ماموریت انبیای الهی را بر عهده دارند، لذا شایسته و بایسته است که مومنین امامان جمعه و جماعات را برای رسیدن به این اهداف یاری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی حضور حداکثری مردم در همه عرصه ها و به ویژه نماز جمعه را مهم قلمداد کرد، و افزود: تمام مساجد نمازهای جماعت خود را به خاطر اهمیت نماز جمعه تعطیل می‌کنند و مومنین به محل اقامه نماز جمعه عزیمت می‌کنند، لذا مردم با دید انقلابی‌ و سیاسی خود همراه با خانواده در نماز پر صلابت جمعه حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام رضا حقیان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان هم نماز جمعه را متعلق به انقلاب و مردم دانست و گفت: همه باید نسبت به نماز جمعه تعصب داشته باشند .

وی در پایان با اشاره به اینکه نماز جمعه متعلق به حزب و فرقه خاصی نیست، خاطر نشان کرد: همه باید برای مشارکت در نماز جمعه اهتمام ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha