شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
اراک

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک در روز میلاد امام حسن عسکری(ع) با برپایی جشن و سرور این روز را محضر حضرت صاحب الزمان(عج) تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد.

در این مراسم ضمن برگزاری مراسم مولودی خوانی و پخش شیرینی و شکلات خانم منصورزاده از مبلغین شهر ضمن تبریک روز میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در مسیر الهی حرکت کنیم باید با سخنان و سیره ائمه آشنا باشیم.

وی گفت: باید بدانیم که عابد و زاهد و مجتهد از دیدگاه ائمه کدامند سپس به شرح حدیث امام حسن عسگری ع پرداخت و بیان کرد : امام حسن عسکری (علیه‌السلام)می فرمایند: اَوْرَعُ النَّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهَةِ، اَعْبَدُ النَّاسِ مَنْ اَقَامَ عَلَی الْفَرَائِضِ، اَزْهَدُ النَّاسِ مَنْ تَرَکَ الْحَرَامَ، اَشَدُّ النَّاسِ اجْتِهَاداً مَنْ تَرَکَ الذُّنُوبَ. (بحارالانوارج۷۵ ص۳۷۳ – تحف العقول ص۴۸۹) طبق این روایت با ورع ترین مردم کسی است که وقتی به یک عمل و کاری رسید که نمی داند حرام است یا حلال، آن کار را انجام ندهدوترک کند.

منصور زاده تصریح کرد: طبق این حدیث شریف وقتی به عملی می رسید و در آن شک می کنید که مورد رضای خداست یا خشم خدا آن را ترک کن و انجام ندهد.

وی افزود: دقت در این نکته امری ضروری است که عابدترین مردم بر اساس روایت کسی است که واجباتش را انجام بدهد نه کسی که مدام در حال عبادات مستحب و شب زنده داری باشد. و اما زاهدترین مردم کسی است که مرتکب حرام نشود. به این معنا که حرام را ترک کند.

منصور زاده خاطرنشان کرد: در " شرح اشد الناس اجتهادا " فرمودند مقصود اینجا جهد و کوشش در عبادت است گاهی ما تصور می‌کنیم سخت‏کوش‌‏ترین مردم کسی است که مدام مسجد برود و صبح تا شب شب‌زنده‌داری کند اما کسی که مقید باشد، گناه نکند و اطاعات الهی و عبادات الهی را انجام دهد.

وی در پایان گفت: حدیث در این جمله خلاصه می‌شود ترک محرمات و انجام واجبات.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha