شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
photo_2023-10-23_23-20-03.jpg

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با بیان اینکه هر تمدنی نیاز به یکسری زیرساخت‌ها دارد، گفت: شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با تقویت مبانی فکری و معرفتی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال که امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: همه ما در مقابل ایجاد زمینه برای تحقق تمدن نوین اسلامی مسئول هستیم و بایستی موضع‌گیری و تلاش‌هایمان در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد و شرایط را برای شکل‌گیری حکومت جهانی مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه هر تمدنی نیاز به یکسری زیرساخت دارد، افزود: لازمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی تقویت مبانی فکری و معرفتی است، مبانی فکری و معرفتی وابسته به علوم اسلامی انسانی بوده و حوزه‌های علمیه وظیفه استنباط، تبیین و تفسیر آن را بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، با اشاره به جایگاه والای حوزه‌های علمیه در تبیین مبانی فکری و معرفتی، بیان کرد: مبانی اسلامی را در بحث فرهنگ، حوزه طراحی می‌کند، بنابراین مسئولان بایستی سیاست‌ها و راهبردهایشان را متناسب با اهداف حوزه تعیین کنند، چرا که همکاری با حوزه در این زمینه، کمک به تشکیل مبانی فکری است.

حجت الاسلام خواسته اظهار کرد: امروزه جنگ بر سر ارزش‌هاست، دشمنان با تمام توان سعی در عوض‌کردن جایگاه ارزش با ضد ارزش دارد و برای نسل جدید ایرانی بر اساس این تفکر غلط برنامه‌ریزی می‌کنند، که تبیین این ارزش‌ها بر عهده حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ظرفیت بزرگی در کشور هستند که تولید فکر و علم در آن اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: طبق اذعان بسیاری از مسئولین، تأسیس و وجود مدارس علوم دینی در شهرها به شکل قابل توجهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است.

تقویت مبانی فکری و معرفتی لازمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

تقویت مبانی فکری و معرفتی لازمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha