یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه تبیین طلاب خواهر شهرستان خوی

حوزه/مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی گفت: آنچه که اهل بیت (ع) از ما خواسته‌اند، تفکر در دین و آیات الهی است و لذا تحصیل و تفکر لازمه طلبگی است و باید با علم و تقوا، بصیرت خودمان را بالا ببریم تا بتوانیم در فتنه‌ها سربلند باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام خیرالله شریفی امروز در نشست تبیینی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: ما باید آن چه را که در حوزه علمیه یاد می‌گیریم در زندگی خود نیز پیاده کنیم و آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) انسان را از عمل بدون علم و علم بدون عمل نهی می‌کنند.

وی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه، خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه علمیه جهاد است و کسی که وارد حوزه می‌شود نظر و نیتش این است که با یاد گرفتن معارف دین بتواند در برابر حملات و شبهات دشمنان علیه اسلام مقاومت کند و این مهم‌ترین بُعد جهاد است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی، یادآور شد: آن چه که اهل بیت(ع) از ما خواسته‌اند، تفکر در دین و آیات الهی است و لذا تحصیل و تفکر لازمه طلبگی است و باید با علم و تقوا، بصیرت خودمان را بالا ببریم تا بتوانیم در فتنه‌ها سربلند باشیم.

وی گفت: از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه است و لذا باید طلاب و حوزه‌های علمیه با عمل به منویات رهبری همیشه خود را آماده رویارویی با جریان‌های معاند بکنند.

حجت الاسلام شریفی آمادگی برای رویارویی با مشکلات و مدیریت دینی و انقلابی را از دیگر وظایف طلاب دانست و ادامه داد: مشکلات همیشه در زندگی بشر وجود داشت و هنر ما این است که خود را برای آن آماده کرده و آن را به نحو احسن مدیریت کنیم.

وی توکل به خدای متعال و توسل به اهل بیت(ع) را از لوازم طلبگی عنوان کرد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه و مدیران مدارس علمیه با توسل و توکل بهای بیشتری بدهند، چرا که این امر موجب تقویت معنویت در انسان می‌شود که لازمه حرکت در مسیر دین و انقلاب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی، به شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی از حماس اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، اسرائیل شکست غیر قابل ترمیمی از گردان عزالدین قسام خورده و هر چه بمب هم بر سر مردم غزه بریزد باز هم شکستش ترمیم نمی‌شود و لازم است این مسئله برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha