شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
طلیعه حضور

همایش طلیعه حضور منطقه ۲ استان مرکزی بانوان طلبه با امضای طوماری، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همایش طلیعه حضور منطقه ۲ استان مرکزی امروز با حضور طلاب جدید الورود مدارس علمیه ریحانه الرسول (س)، فاطمه الزهرا(س) و الهیه ساوه، کوثر زرندیه و صدیقه طاهره(س)غرق آباد در مدرسه علمیه کوثر زرندیه برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرندیه، پیرامون فضیلت علم در بیان ارزشمند امام علی(ع) گفت: دانش، آدم پَست را بلند مرتبه می کند و فرو گذاشتن آن، فرد بلند مرتبه را پَست می گرداند.

امام جمعه زرندیه در ادامه به ویژگی های طلبه موفق اشاره کرده و گفت: جدیت در درس خواندن ، حفظ رابطه با خداوند و تقرب به آن، فاصله نگرفتن از مردم و توسل به اهل بیت علیهم السلام چهار ویژگی مهم طلبه موفق می باشد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین مجتبی گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با استناد به آیه ۹۹ سوره حجر (وَاعبُد ربَّک حتَّی یاتِیَکَ الیَقینُ) بیان کرد: یقین مرحله ای از علم است که موجب اطمینان نَفس و قلب می شود و هدف از خلقت انسان ؛ آن عبادت و عبودیتی است که موجب کسب معرفت و شناخت خداوند شده و انسان را به مقام محمود برساند.

در ادامه حجت الاسلام ابوطالب فرهادی از مشاورین مراکز مشاوره سماح با بیان اینکه وظیفه طلاب ابلاغ رسالت پروردگار به تمام جامعه است، اظهار کرد: عزم و جدیت، عمل و استقامت سه شرط اساسی در مسیر طلبگی است .

وی گام اول برای طلبه فعال را نظم دانست و گفت: گام اول برای طلبه فعال نظم است که در تیپ شخصیتی با ساختار، طلبه به صورت دقیق و منظم فعالیت هایش را انجام می دهد اما در تیپ شخصیتی بی ساختار فرد دائما در اضطراب بوده و در لحظات آخر کار را انجام داده و یا انجام آن را به تاخیر می اندازد و گام دوم طلبه فعال، صبر می باشد.

وی در پایان به موانع موفقیت در مسیر طلبگی پرداخته و خاطرنشان کرد: ضعف شخصیت و نداشتن راهبرد از موانع مسیر طلبگی است که ضعف شخصیت به عدم نشاط، کم رویی، خود سرزنشگری، خشم و احساسی بودن اشاره دارد و نداشتن راهبرد؛ ناآگاهی در روش مطالعه، مباحثه و برنامه ریزی می باشد.

امضای طومار حمایت از مردم مظلوم فلسطین، کاشت بذر در محوطه مدرسه علمیه کوثر، برگزاری بازارچه کوثر، حضور در پارک خانواده ،کارگاه مزاج شناسی، تشکیل دورهمی طلاب و بیان خاطرات توسط طلاب موفق و اهدای هدایای فرهنگی و پذیرایی از برنامه های این اردوی فرهنگی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha