دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تراشیون

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که اگر روایتگری حقیقی و الهی را به مردم نشان ندهیم، جنس باطل به‌وفور یافت می‌شود و دشمنان اسلام آن را ارائه خواهند داد، گفت: تربیت اتفاقی نیست، بلکه تربیت ،جریان فکری و عملی است که اگر ادوار آن توأم با هم ادامه یابد، به مسئله تربیت تبدیل می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، با بیان این که در بسیاری از مواقع دختران ما بی‌تقصیرند و ما الگوی درستی برایشان ارائه نداده‌ایم، اظهار داشت: وقتی نوجوان پای تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، مدت مدیدی پای فیلم‌ها و سریال‌های نامناسب می‌نشیند چه انتظاری می‌توان داشت.

سخنران این مراسم در ادامه ضمن انتقاد از برخی فیلم‌های تلویزیونی و نمایش خانگی، در ارائه سبک زندگی هالیوودی و بالیوودی، با تأکید بر این که در الگوبرداری پاک به نسل جوان امروزی با خلأ بزرگی مواجه هستیم، اظهار داشت: متأسفانه هنوز فیلم و سریالی تحت عنوان حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها نساخته‌ایم و انتظار داریم زن و دخترانمان الگویشان را از شخصیت والای زهرا مرضیه سلام‌الله‌علیها اقتباس کنند.

نقش تولیدات رسانه‌ای در رابطه با ساحت‌های مختلف سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام

وی با بیان این که حتی فیلم امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نیز تنها فیلمی دررابطه‌با جنبه سیاسی و حکمرانی حضرت است و به سبک زندگی مولی‌الموحدین در ساحات مختلف زیستی توجه چندانی نشده است، خاطرنشان کرد: مردم جهان تشنه معارف و عمل به سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند؛ نه‌تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمین نیز وقتی سریال‌های امام علی(ع) و حضرت یوسف را می‌بینند، ادامه روایتگری را مطالبه می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اگر روایتگری حقیقی و الهی را به مردم نشان ندهیم، جنس باطل در جامعه زیستی انسان به‌وفور یافت می‌شود و دشمنان اسلام ارائه الگو خواهند داشت و دخترانمان به‌جای این که از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگوگیری کنند، از انسان‌های دون که محل اعرابی از زندگی دینی ندارند، الگو خواهند گرفت.

روایتگری تاریخ اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام به فرزندان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون بر اهمیت ارائه الگوی صحیح به فرزندان تأکید نمود و با بیان این که به‌عنوان پدر و مادر لزوماً نباید منتظر ساخت فیلم و سریال باشیم، خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخ اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام برای فرزندان و بیان سیره حضرات معصومین علیهم‌السلام در قالب داستان و رمان نقش بسزایی در نوع تربیت فرزندانمان خواهد داشت.

وی با تأکید بر این که ناظر به ساحت‌های مختلف زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام باید کتاب متناسب با نیاز پسران و دختران نوجوان را به ایشان معرفی نماییم و بر اهمیت فرهنگ کتب خوانی در محیط خانه تصریح نماییم، گفت: تشویق و ترغیب فرزندان به مطالعه کتاب‌ها خوب بسیار مهم و ضروری است.

بچه‌ها تا چیزهای خوب نبینند و نخوانند، خوب نمی‌شوند

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که بچه‌ها تا چیزهای خوب نبینند و نخوانند، خوب نمی‌شوند، ابراز داشت: تربیت اتفاقی نیست، بلکه تربیت جریان فکری و عملی است که اگر ادوار آن توأم با هم ادامه یابد، به مسئله تربیت تبدیل می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون اظهار داشت: بازخوانی زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام از همان دوران طفولیت بسیار مهم است، وقتی در فرایند رشد بچه‌ها لالایی‌هایشان، لالایی آشنایی با زندگی اهل‌بیت باشد و بازخوانی دقیقی از سیره ائمه اطهار داشته باشند، در مسیر تربیت دینی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این که متأسفانه نظام مادی دنیا، گوی سبقت تربیت فرزندانمان را از ما ربوده و به‌واسطه کتاب‌های مسموم و تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی با بارش‌های شدید فکری، الگوهای غلطی را در ضمیر ناخودآگاه فرزندانمان ایجاد نموده است، یادآور شد: به‌اندازه کافی نظام سلطه مادی قوت دارد که خوراک را به‌صورت مستمر و به شکل‌های مختلف برای ذهن‌های ما ایجاد کند؛ بازخوانی زندگانی اهل‌بیت علیهم‌السلام بزرگ‌ترین پادزهر مقابل الگو پردازی‌های غلط دشمن است.

مساجد پاک‌ترین، اصیل‌ترین و باارزش‌ترین محیط‌های تربیتی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون با بیان این که محیط‌های خوب در تربیت دینی بچه‌ها بسیار مهم و ضروری است، اظهار داشت: فرزندی که در محیط‌های معنوی رشد پیدا نکند، به سمت میل‌های غریزی و محیط‌های نامناسب تربیتی سوق پیدا خواهد کرد؛ مساجد پاک‌ترین، اصیل‌ترین و باارزش‌ترین مکان‌های روی زمین هستند و باید فرزندانمان را به حضور در این محیط معنوی سوق دهیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت مساجد را خاستگاه تمام اهل‌بیت علیهم‌السلام و بزرگ‌ترین سنگر مقابله با شیاطین دانست و ابراز داشت: تقویت ارتباط با مسجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه مقابله با افکار مسموم بسیار مهم و ضروری است.

وی در پیشنهادی به زوج‌های جوان که در دوران نامزدی به سر می‌برند، با بیان این که اولین قرارهایتان را برای گفتگو در زمان خواستگاری در مسجد، حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام، جمکران، امام‌زادگان، بقاع متبرکه و محیط‌های مقدس قرار دهید، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان قوت بخشی به زندگی مشترک، تقویت بنیه‌های دینی و معنوی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که انسانی که دین نداشته باشد، تکیه‌گاه مطمئنی برای دیگران نخواهد بود، اظهار داشت: لازم است تا بزرگ‌ترها نسبت به حضور کودکان در مساجد و شلوغ‌کاری آنها در این محیط تحمل خود را بالا ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha