دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست زن و خانواده در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ راضیه پورحیدر مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه گفت: پدر و مادر باید فرزندان خود را با ارزش های اخلاقی آشنا کنند، در این مسیر مادر بیشترین نقش را ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، راضیه پورحیدر امروز در بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست های همایش ملی "زن، امنیت و خانواده " که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، به بیان ضرورت و کار آمدی اخلاق در خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: در خانواده پدر ومادر باید فرزندان خود را با ارزش های اخلاقی آشنا کنند که در این مسیر مادر بیشترین نقش را ایفا می کند چرا که عملکرد عینی افراد در جامعه ناشی از عملکرد روحی و روانی آنان است که از خانواده نشأت می گیرد و جامعه سازی کامل در سایه خانواده سازی صورت میگیرد.

وی در ادامه به تأثیر اخلاق در امنیت خانواده پرداخت و افزود: اخلاق مداری از جمله ارکان تعلیم و تربیت است و هر میزان ذهن و روح آدمی در آرامش باشد نمودش در رشد و ارتقاء جامعه بیشتر خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه در پایان به راهکارهای اخلاقی در خانواده جهت دست یابی به آرامش و امنیت اشاره کرد و گفت: جریان داشتن خداوند در متن زندگی، تلاش در جهت رشد و تعالی خانواده، مثبت اندیشی، رعایت حقوق متقابل، ایثار وگذشت، احترام متقابل، صبر در برابر ناملایمات زندگی، رعایت انصاف، حفظ حریم ها، از بین بردن عوامل تشویش خاطر و...از جمله عوامل اخلاقی مهم در دست یابی به امنیت در خانواده می باشد که مورد تأکید آیات و روایات است.

در این نشست فاطمه محترم به بیان ضرورت تشکیل خانواده و جایگاه آن از منظر قرآن و ضرورت بحث اخلاق در خانواده پرداخت، و اظهار داشت: طبق آیات قرآن هدف از ازدواج دستیابی به آرامش می باشد که در آیه ۲۱سوره روم به آن اشاره شده است.

دبیر همایش ملی زن، امنیت و خانواده تصریح کرد: زن و شوهر در کنار سایر ضرورت های تشکیل و ثبات خانواده، با رعایت اصول و موازین اخلاقی ،نقش اساسی در تمدن سازی و آماده سازی جامعه منتظر در جهت نیل به ظهور ایفا می کنند.

لازم به ذکر است که این نشست در ارومیه به صورت حضوری و همچنین مجازی برای همه شرکت کننده های کشوری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha