سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
قاضی اصلان رئیس جمع خانه علویان

حوزه/ علویان خود را محب اهل بیت ( علیهم السلام) می‌دانند و بر این باور اعتقاد راسخ دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب با سفر به ترکیه و حضور در جمع خانه علویان استانبول ضمن دیدار با رهبران مذهبی علویان در مراسم مذهبی آن‌ها شرکت کردند.

در این دیدار دکتر جواد لطفی رئیس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن ابلاغ سلام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و معرفی فعالیت‌های علمی،فرهنگی و بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از اهداف سفر به ترکیه را دیدار با علویان این کشور دانست و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان تنها ترین دانشگاه که همه ادیان و مذاهب را به صورت تخصصی مورد مطالعه و تحقیق قرار می‌دهد این آمادگی را دارد که کرسی علوی پژوهی را در این دانشگاه راه اندازی نماید.
رئیس دانشکده شیعه شناسی ادامه داد؛ علویان یکی از فرقه‌های منتسب به شیعه هستند که برای شناخت بیشتر آنها نیاز است دانش‌پژوهان با حضور در جمع آنها از نزدیک با عقاید آن‌ها آشنا شوند.

دکتر لطفی افزود؛ اعتقاد به اهل بیت پیامبر مکرم اسلام (ص) یکی از صفات بارز علویان است که در تمام مراسمات مذهبی خود این اعتقاد را بیان می‌کنند و یکی از مهمترین آرزومندی‌های آن‌ها اظهار ارادت به ائمه اطهار (سلام الله علیهم اجمعین) و زیارت قبور مطهر این بزرگواران است.

وی در پایان با بیان این‌که دانشگاه ادیان و مذاهب ارتباط بسیار خوبی با مجموعه‌های علوی دارد گفت: امیدوارم این دیدار موجب گسترش ارتباط علمی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با جامعه علوی گردد و ما شاهد حضور اندیشمندان علوی در برای تبادل نظر علمی و فرهنگی در این دانشگاه باشیم.

در ادامه این دیدار قاضی اصلان رئیس جمع خانه علویان ترکیه با ابراز خوشحالی از حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در جمع خانه علویان استانبول گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب فعالیت‌های خوب و ارزشمندی در زمینه شناخت واقعی ادیان و مذاهب انجام داده است.

وی افزود؛ علویان خود را محب اهل بیت ( علیهم السلام) می‌دانند و بر این باور اعتقاد راسخ دارند ولی متاسفانه برخی‌ها با اظهارات غیر واقعی سعی دارند فعالیت‌های دینی و مذهبی علوی‌ها را به حاشیه ببرند.

قاضی اصلان بیان کرد؛ علوی‌های ترکیه علاقمند به ایران هستند و یکی از آرزوهای ما سفر به ایران و زیارت قبر مطهر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) است.

رئیس جمع خانه علویان ترکیه تاکید کرد؛ ارتباط با دانشگاه ادیان و مذاهب برای ما بسیار مهم و ارزشمند است و امیدوارم به زودی بتوانم در سفر به ایران در این دانشگاه حضور داشته باشم.

گفتنی است در این دیدار لوح دانشگاه ادیان و مذاهب و تبرکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به علویان استانبول تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha