شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
عراق

حوزه/ همایش «#ملتقی الفکر الإسلامی» با شعار «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» با حضور اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر عراق در دانشگاه مستنصریه بغداد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این همایش که شاهد حضور شخصت‌های فعال شیعه و سنی در این زمینه بود، به همت دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و مشارکت مدیریت تعلیم و تربیت حشد شعبی، مجلس علماء رباط محمدی، موسسه تقریب و گفتگوی عراق، نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در عراق، موسسه آموزشی التکامل، مجمع جهانی اهل بیت عراق، دار الإفتاء عراق، و جماعت علماء عراق برگزار شد.

در ابتدا دکتر حمید التمیمی رئیس دانشگاه مستنصریه بغداد، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در سخنانی با اشاره به حمایت از فلسطینیان و انتظار آنها از شنیدن صدای واحد از جانب جامعه مسلمین، در خصوص این همایش به ایراد سخن پرداخت.

سپس نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و رئیس همایش «ملتقی الفکر الاسلامی» در خصوص تاریخچه، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های این همایش و میزان اثرگذاری آن در بین جامعه اهل سنت و شیعیان سخنرانی کرد و در پایان با تقدیر از عملیات غافلگیرانه و موفقیت انگیز طوفان الأقصی، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکای جنایتکار را محکوم کرده و از بیداری ملت‌های آزاده جهان قدردانی کرد.

در ادامه آیت الله شیخ جواد خالصی در موضوع «نشانه های امت معتدل و میانه رو در پایه ریزی وحدت اسلامی»، دکتر محمد النوری در موضوع «طرح و برنامه الهی برای آزادسازی قدس»، استاد حوزه حاج سراج منیر العبادی در خصوص «نقش مرجعیت در قضیه فلسطین»، دکتر احمد صباح استاد دانشگاه با عنوان «ربوبیت خداوند و آزادسازی قدس» سخنرانی کردند.

همزمان، کمیته علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، به ارزیابی سخنرانان پرداخت و نکات قابل توجه در بیانیه پایانی را از سخنرانی‌های ایشان استخراج کرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این همایش، قاری بین‌المللی دکتر حامد زیدان، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت نمود و استاد نبیل سماره به نیابت از جبهه مقاومت در فلسطین، به ایراد سخن از مجاهدان فلسطینی پرداخت و نیز در حمایت از فلسطینیان و عملیات #طوفان_الأقصی دکتر عبدالله ذبیان العکیدی قطعه شعری حماسی را قرائت کرد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم الجابری بیانیه پایانی را در حمایت از فلسطینیان و عملیات طوفان الأقصی قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha