سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 1117797
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
زخم کاری

حوزه/ به همت انجمن سواد رسانه طلاب، نشست هفتگی "دکوپاژ" با محوریت نقد و تحلیل سریال "زخم کاری" در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر زهرا راد، کارشناس رسانه و منتقد فیلم در این نشست که با حضور علاقه مندان و پژوهشگران عرصه رسانه و فرهنگ در مؤسسه شناخت برگزار شد، اظهار داشت: در هر دو فصل سریال زخم کاری، محمد حسین مهدویان به عنوان کارگردان اثر اصرار دارد که بگوید این سریال یک کار اقتباسی است و به خصوص تأکید بر الهام گرفتن از آثار شاخص شکسپیر همچون مکبث دارد.

وی افزود: کارگردان در این سریال توانسته با خلاقیت در فرم و جاذبه های هنری، کار نسبتاً شاخصی را به مخاطب تحویل دهد و این مسأله نشان می دهد که در فرم مهارت خوبی دارد اما در عین حال سریال دارای ضعف ها و نقص هایی هم است.

کارشناس رسانه و منتقد فیلم همچنین گفت: سریال زخم کاری به دنبال نشان دادن مسایل و مشکلات نظام طبقاتی است و لذا شاهد جنگ قدرت و نفسانیات در افراد هستیم و این که برای رسیدن به ثروت و قدرت چه جنایاتی رقم می خورد.
راد خاطرنشان کرد: با این حال مهدویان در نسبت به جامعه و حاکمیت، مراقب است که دعوای قدرت را سیاسی نکند و البته برای ایجاد جذابیت در فرم متأثر از ژانر نوآر و گانگستری است.

وی بیان داشت: در این کار شاهد نقش آفرینی خاص زنان اغواگر هستیم اما با این وجود در نگاه کلی، سازنده اثر به دنبال نقد مناسبات حاکم بر طبقه ثروتمند و سرمایه دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha