دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1118270
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امام جمعه اهواز شورای اداری خوزستان

حوزه / امام جمعه اهواز به مسأله مقاومت و بمباران و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: جهان در حال تماشای بدترین نسل کشی در غزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اهتمام به خانواده یکی از مسائل مهم در بیانیه گام دوم و مورد توجه قرآن کریم و روایات است، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در خانواده، مساله فرزندآوری و جمعیت است، کاهش نرخ جمعیت در جامعه امروز نتیجه ترویج برخی از مبانی نظری است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: متأسفانه در جهت ترویج زندگی بهتر، فرزند کمتر تبلیغ شده است و منابع دین مبین اسلام در این زمینه نادیده گرفته شده است، آیا منابع دینی در موضوع فرزندآوری نگاه اثبات گرایانه دارد؟

امام جمعه اهواز بیان کرد: آیات بسیاری فرزندآوری را با ویژگی‌ها و تعابیر بسیار زیبا بیان کرده و جای هیچ شک و شبهه‌ای نمی‌گذارد که در گفتمان دینی، موضوع فرزندآوری امری مطلوب و پسندیده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: بسیاری از احکام و دستورات دینی به صورت صریح، فرزندآوری را در آیینه روایات منعکس کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد عنوان کرد: برخی مطرح می‌کنند که با فرزند بیشتر نمی‌توان به درستی دیگر فرزندان را تربیت کرد در صورتی که نمونه‌های خلاف آن بسیار وجود دارد، برخی هم یک فرزند دارند که از از نظر تربیتی با مشکلاتی روبرو است.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه ۴۶ قرآنی سوره کهف "الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلًا"، یادآور شد: در این دو آیه دو مؤلفه اقتدار خانواده و جامعه را ذکر شده، که براساس آن "ثروت و فرزند" هستند.

وی با اشاره به این‌که توسل به اهل بیت(ع) بسیار راهگشا است، گفت: در روایتی از امام عصر(عج) آمده که‌ اگر از خداوند متعال حاجتی داشتید، شب جمعه بعد از نصف شب، غسل کنید با این نیت که به حاجت خود راه پیدا کنید و به سمت محل نماز خود رفته و دو رکعت نماز امام زمان(عج) را بخوانید که کیفیت آن در مفاتیح الجنان آمده است.

وی با اشاره به مسأله پوشش و حجاب و مطالبه اولیای دینی، خاطرنشان کرد: جامعه اروپایی با ترویج بی‌حجابی و بی‌بندوباری به چه سمت وسویی رفته است؟ دستگاه‌های مسئول و مردم هرکدام تکلیفی دارند که باید به خوبی به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با گله از بی‌تفاوتی برخی‌ها نسبت به بی‌حجابی، اظهار کرد: به‌بهانه اینکه با تذکر دینی با ما برخورد می‌شود، نباید نسبت به تکلیف دینی بی‌تفاوت بود.

امام جمعه اهواز، به مساله مقاومت و بمباران و جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جهان در حال تماشای نسل کشی در غزه است، برخی‌ها که نه تنها ادعای دفاع از حقوق انسان بلکه مدعی حمایت از حقوق حیوانات هستند، چرا نسبت به جنایت غزه بی‌تفاوتند؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دامنه جنایت استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار را مشاهده کنید که میزان بمباران غزه از بمباران هیروشیما بدتر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اعلام آمادگی حماس برای مقابله با تهاجم‌های رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: راهبرد مقاومت دو هدف عمده داشته، نخست یک بازدارندگی حمله علیه اسرائیل وجود داشت که هیچ‌ وقت فکر نمی‌کردند در دل اسرائیل عملیات نظامی صورت گیرد، دوما عملیات طوفان الاقصی نیز از فلسطینی ایجاد شد و ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیرامون تکلیف انسان و مسلمانان نسبت به نسل کشی‌ها در غزه، تشریح کرد: مردم غزه را از آب و غذا محروم کردند و آن‌ها را در شرایط سخت تغذیه‌ای قرار داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در پایان بر ضرورت توجه به مسأله اشتغال جوانان با افزایش صنایع و شرکت‌ها و مسأله آب کشاورزی تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha