سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دانش آموزان

حوزه/ به همت اداره کل تبلیغات اسلامی، لیگ دانش آموزی جهاد تبیین (جت) در سطح استان بوشهر آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز لیگ جهاد تبیین با عنوان(جت) ویژه نوجوانان ۱۲ الی ۱۸ سال (متوسطه اول و دوم) در سطح این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن صادق‌زاده، مهلت شرکت در این مسابقه را پایان آبان ذکر کرد و گفت: ثبت نام اولیه، تأیید نهایی تیم، محتوای آموزشی انفرادی، محتوای آموزشی تیم، رقابت حضوری و برگزاری نشست آموزشی تیم از مراحل برگزاری این لیگ است.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: ابتدا تیم‌های ۵ نفره توسط مربی یا نماینده تیم(سرگروه) ثبت اولیه ‌شده و پس از تأیید نهایی، هر یک از اعضای تیم کتاب را شخصی مطالعه، و انفرادی آزمون می‌دهند.

وی ادامه داد: پسران دانش‌آموز با مطالعه کتاب «یک ون شبهه» و دختران دانش‌آموز با مطالعه کتاب «بی‌پرده با حجاب» در این مسابقات شرکت می‌کنند و اعضاء تیم برای اینکه بتوانند بوم تفکر انتقادی را در روز آزمون به خوبی تکمیل کنند، نیازمند مطالعه کتاب «اکسیر» و مشاهده کلیپ‌های آموزشی هستند.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده تصریح کرد: مربی و اعضای تیم‌ها برای ایجاد آمادگی آزمون به صورت تمرینی بوم تفکر نقاد را تکمیل کرده و تصویر جلسه و بوم تمرینی را برای دبیرخانه ارسال خواهند کرد و تیم‌ها در بخش رقابت حضوری، در مرحله نخست به صورت انفرادی کتاب‌های مطالعه شده را آزمون داده و در مرحله دوم به صورت تیمی بوم تفکر نقاد را بر اساس سوژه اعلامی تکمیل خواهند کرد.
وی افزود: هدف از مرحله دوم این است که دانش آموز هر آنچه که می‌شنود نباید باور کند و بر اساس بوم تفکر انتقادی یاد میگیرد که آن را بررسی و تحلیل و به حقیقت دست یابد.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: مرحله سوم این لیگ به این گونه هست که دانش‌آموزان بعد از آزمون انفرادی و تکمیل بوم تفکر انتقادی ۲۰ روز فرصت دارند که شبهه یا شایعه‌ای را انتخاب کرده و پاسخ به آن شبهه را به صورت یک کنش رسانه‌ای در قالب (پادکست، کلیپ کوتاه، موشن و ...) تولید کنند.

گفتنی است، این لیگ نخست در مرحله شهرستانی و بعد استانی و سپس کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha